منابع آلاینده خلیج فارس پایش می گردد

به گزارش وبلاگ فروش، تهران (پانا) - به گفته مدیرکل دفتر آنالیز و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، با توجه به اهمیت حفاظت از محیط زیست خلیج فارس، پایش منابع آلاینده این پهنه آبی در دستور کار قرار گرفته است.

منابع آلاینده خلیج فارس پایش می گردد

محمود رضایی روز سه شنبه در نشستی آنلاین به اقدامات اجرا شده در زمینه مقابله با آلودگی های دریایی اشاره نمود و اضافه کرد: سال جاری پایش منابع آلاینده خلیج فارس و دریای عمان مانند صیادی و فعالیتهای کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: مهمترین منابع آلاینده دریا تاسیسات نفتی، سکوها و پالایشگاه ها هستند که برای پایش این منابع نیز برنامه ای درنظر گرفته شده است.

رضایی ادامه داد: پایش بنادر صیادی در سیستان و بلوچستان اجرا شده است و سایر منابع آلاینده نیز به تدریج پایش خواهند شد.

در بخش دیگری از این نشست مهری اثنی عشری مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران گفت: طرح حفاظت از تالاب های ایران که سندی پنج ساله است در سال دوم اجرا قرار گرفته است و همزمان فعالیت هایی با همکاری دولت ژاپن از سال 2014 تا به امروز درحال اجرا است.

وی اضافه کرد: از سال 2014 تا به امروز در حوضه دریاچه ارومیه اقداماتی ازجمله استقرار کشاورزی پایدار، استفاده از ابزارهای نوآورانه در این حوضه و توجه به معیشت جوامع محلی اجرا شده است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران تاکید نمود: تمرکز اصلی ما در حوزه احیای تالاب ها استفاده از امکانات نرم افزاری و تغییر شیوه های بهره برداری است.

اثنی عشری با بیان اینکه در حوزه کشاورزی پایدار در 183 روستا در حوضه آبریز دریاچه ارومیه فعالیت هایی اجرا شده است، گفت: برنامه ما این است که دستاوردها در حوضه دریاچه ارومیه را به سایر تالاب های کشور تعمیم دهیم.

وی اظهارداشت: از این رو پروژه سه ساله ای با مشارکت اقتصادی دولت ژاپن برای دو تالاب بختگان و شادگان تعریف شده است که از سال 2021 شروع خواهد شد

منبع: خبرگزاری پانا

به "منابع آلاینده خلیج فارس پایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع آلاینده خلیج فارس پایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید