فواید ریختن نمک در شامپو

به گزارش وبلاگ فروش، اضافه کردن نمک به آب حمام میتواند به شما یک حمام واقعا آرامش بخش بدهد.

فواید ریختن نمک در شامپو

به گزارش، مسائل موهایتان را می توانید با نمک حل کنید. برای حل مسائل موهایتان می توانید به شامپویتان نمک اضافه کنید. همه ما از این واقعیت مطلع هستیم که نمک یکی از اجزای اصلی آشپزخانه ماست. ولی آیا می دانید که نمک دارای گنجینه ای از ویژگی های زیبایی پنهان و قدرتمند است که در حفاظت و بازیابی مو و پوست به شما یاری می نماید؟

شوره سر ذرات کوچکی از سلول های مرده پوست سر هستند و معمولا به دلیل کم بودن گردش خون پدید می آِند. نمک دریایی قابلیت این را دارد که گردش خون را در سرتان به جریان بیندازد. تنها کافیست موهایتان را به چند بخش تقسیم نمایید و مقداری از آن را روی جا های مختلف سرتان بپاشید. به مدت 10 الی 15 دقیقه ماساژ دهید و سرتان را مثل همواره بشویید.

نمک دریایی برای رشد مو عالی است. به افرادی که از ریزش مو رنج می برند توصیه می گردد که آن را امتحان کنند تا به طور طبیعی مو های خود را درمان کنند. پس قبل از راه های سخت و گران این راه حل را امتحان نمایید. مو های خود را مثل همواره بشویید. یک قاشق غذاخوری نمک دریایی را روی سرتان بریزید و به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. دوباره سرتان را بشویید. هفته ای دو بار این کار را تکرار نمایید. سر ماه با نتیجه شگفت انگیز آن روبه رو خواهید شد.

چربی سر و موی سر در نتیجه ترشح بیش از حد غده چربی می باشد. شما می توانید با استفاده از این ماده معجزه گر این مشکل را حل کنید. دو قاشق غذاخوری از نمک را داخل شامپویتان بریزید و تکان دهید تا با شامپو ترکیب گردد. برای شستن موهایتان از این شامپو استفاده نمایید. حتی بعد از اینکه یک بار این کار را انجام دادید نتیجه آن را خواهید دید. موهایتان سالم تر به نظر می رسد و چربی آن به طرز قابل ملاحضه ای کاهش می یابد.

اضافه کردن نمک به آب حمام میتواند به شما یک حمام واقعا آرامش بخش بدهد. نمک کثیفی و سموم را جذب نموده و پوست را به صورت عمیقی تمیز می نماید. مواد معدنی موجود درنمک به بازگرداندن محافظ طبیعی پوست یاری می نماید، به این ترتیب آب رسانی به پوست تسهیل می گردد. همچنین به کاهش احتباس آب در پوست هم یاری می نماید.

نمک به عنوان یک نرم کننده طبیعی و ملایم، سلول های مرده پوست را از سطح پوست جدا می نماید. نمک حاوی مواد معدنی است که به نرم شدن پوست و بازگرداندن آب آن یاری می نماید. برای استفاده از آن به عنوان اسکراب بدن، 3-4 قاشق غذاخوری نمک را به نصف لیوان روغن نارگیل یا زیتون اضافه نموده و هم بزنید تا به صورت خمیری غلیظ و یکدست گردد. حتی می توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه تان را به این مخلوط روغنی اضافه کنید. از این اسکراب روی تمام بدن گذاشته و با اسفنج به صورت ملایم روی بدن بمالید. یا این که می توانید از دستان تان برای ماساژ این اسکراب به آرامی روی بدن بهره ببرید. بدن تان را با آب شسته و سپس از یک لوسیون مرطوب کننده بهره ببرید.

نمک به پاکسازی منافذ پوستی و تعادل فراوری چربی روی پوست یاری می نماید. بنابراین، از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می نماید. برای استفاده از نمک به عنوان تونر، یک قاشق غذاخوری نمک را با 3 اونس آب گرم مخلوط نمایید، این محلول را به یک بطری دارای اسپری منتقل نموده و هم بزنید تا نمک کاملا حل گردد. به صورت روزانه روی پوست خشک از این محلول اسپری کنید.

تونر: تونر یا به عبارت بهتر شاداب کننده، بعد از پاکسازی اولیه پوست مورد استفاده قرار می گرد. تونر ها به جامانده اثرات مواد آرایشی و سلول های مرده را از روی سطح پوست پاک می کنند و باعث شادابی و طراوات پوست می شوند. باید توجه داشت تونر ها PH خون را متعادل می کنند و با بهبود گردش جریان خون در پوست، تضمین سلامت پوست را به ارمغان می آورند.

منبع: میهن بال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فواید ریختن نمک در شامپو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید ریختن نمک در شامپو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید