فدراسیون جهانی تنیس روی میز ادعای ملی پوش ایران را تکذیب کرد

به گزارش وبلاگ فروش، از برگزاری رقابت های تنیس روی میز قهرمانی دنیا در هیوستون آمریکا چند هفته می گذرد اما به نظر می رسد پرونده این رقابت ها برای ایران به تازگی و با پاسخی که از فدراسیون دنیای در رابطه با استعلام خود دریافت نموده، بسته شده است.

فدراسیون جهانی تنیس روی میز ادعای ملی پوش ایران را تکذیب کرد

رقابت های تنیس روی میز قهرمانی دنیا طی روزهای 2 تا 8 آذرماه در بخش انفرادی، دوبل و میکس دوبل برگزار گردید. این دوره رقابت ها کاملا متفاوت نسبت به ادوار گذشته برگزار گردید طوریکه تعداد بازیکنان شرکت کننده به کمتر از نصف کاهش پیدا نموده بود. علت این موضوع هم این بود که رنکینگ دنیای و شرایط قاره ای پینگ پنگ بازان معین کننده حضور آنها در مسابقات و حتی قرار گرفتن نام شان در لیست بازیکنان حاضر در هر بخش بود.

بر همین اساس تیم ملی تنیس روی میز با ترکیبی متشکل از نوشاد و نیما عالمیان و امیرحسین هدایی مجوز حضور در مسابقات آمریکا را به دست آورد و در بخش بانوان هم سهمیه ای نگرفت. بعلاوه از میان این بازیکنان تنها نام نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی برای شرکت در ملاقاتهای انفرادی به فدراسیون دنیای اعلام شد و نیما عالمیان هم در بخش دوبل همراه با برادرش شرکت کرد.

همین موضوع انتقاد نیما عالمیان را موجب شد. این بازیکن در آمریکا و درست یک روز پیش از شروع مسابقات با مطرح کردن نقدهای علیه فدراسیون و مسئولانش اینگونه عنوان نمود که اشتباه آنها باعث فرصت سوزی شده است و شانس حضورش در ملاقاتهای انفرادی گرفته شده است.

همین نقدها باعث اقدام فدراسیون ایران برای استعلام از فدراسیون دنیای تنیس روی میز (ITTF) شد. مسئولان ITTF در پاسخ به این استعلام که دو روز پیش اعلام شده است، تاکید نموده است که حداکثر سهمیه ایران برای شرکت در ملاقاتهای انفرادی مسابقات قهرمانی دنیا دو سهمیه بود و تحت هیچ شرایطی اجازه حضور بازیکن سوم در این بخش نبوده است.

پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز در مصاحبه با وبلاگ فروش ضمن اعلام این خبر تاکید نمود که پاسخ فدراسیون دنیای به استعلام ایران به صورت مکتوب به نیما عالمیان اعلام شده است.

وی بعلاوه یادآور شد که فدراسیون ایران بعد از مسجل شدن دو سهمیه انفرادی برای مسابقات دنیای با برگزاری رقابت های انتخابی اقدام به معین نفرات شرکت کننده (نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی) در این بخش کرد.

در جریان مسابقات تنیس روی میز قهرمانی دنیا، نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی با واگذاری نتیجه دومین ملاقات خود در بخش انفرادی از دور رقابت ها کنار رفتند. در بخش دوبل هم برادران عالمیان در اولین ملاقات مقابل ترکیبی از فرانسه متحمل شکست شدند و اینچنین به کار خود انتها دادند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فدراسیون جهانی تنیس روی میز ادعای ملی پوش ایران را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فدراسیون جهانی تنیس روی میز ادعای ملی پوش ایران را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید