عمل بلفاروپلاستی: افراد مناسب و نامناسب برای انجام عمل زیبایی پلک

به گزارش وبلاگ فروش، عمل زیبایی پلک یا عمل بلفاروپلاستی به منظور بهبود ظاهر چشم با حذف چربی، عضله و پوست اضافه از پلک های پایین و بالا انجام می گردد. در ادامه با اطلاعات بیشتری از این عمل آشنا خواهید شد.

عمل بلفاروپلاستی: افراد مناسب و نامناسب برای انجام عمل زیبایی پلک عمل زیبایی پلک، که معمولا به نام بلفاروپلاستی شناخته می گردد، به منظور بهبود ظاهر چشم با حذف چربی، عضله و پوست اضافه از پلک های پایین و بالا انجام می گردد. گرچه بلفاروپلاستی عمدتا برای اهداف آرایشی انجام می گردد، اما ممکن است برای بعضی از افراد که قدرت بینایی آنها به دلیل ناحیه کشیده و شل در اطراف چشم هایشان به خطر افتاده، ضروری باشد.

در حالی که عمل جراحی پلک بالا عمدتا شامل برداشتن پوست آویزان است، جراحی پلک پایین بعلاوه شامل برداشتن رسوبات چربی می گردد که بیشتر در زیر چشم هستند. از بین بردن این رسوبات همراه با پوست آویزان، سطحی صاف، محکم و جوان را در بالای گونه جای می گذارد. علاوه بر این، عمل جراحی پلک پایین، جراح را قادر می سازد تا چربی یا پرنماینده های پوستی را به ناحیه های توخالی در زیر چشم منتقل نمایند و منجر به پوستی سرزنده و سالم می گردد که قبلا آن نقطه از صورت گود افتاده دیده می شد.

لیفت پلک با عمل بلفاروپلاستی اجازه می دهد تا جراح پوست اضافی و بافت چربی را بردارد که باعث ظهور پلک های آویزان و کبود می گردد. در حالی که رسوبات چربی، پوست شل و آویزان شدن پلک ها به دلیل بالا رفتن سن رخ می دهد، این روش فوق العاده می تواند اثرات زمان را برای بازگرداندن ظاهری جوان و تازه معکوس کند.

انتظار شما از عمل بلفاروپلاستی چیست؟
به نقل از دکتر یادگاری فوق تخصص چشم اگر تصمیم به عمل پلک های افتاده داید، قیل از هرچیز باید بدانید که آیا شما یک گزینه مناسب برای این روش هستید. ابتدا مهم است که انتظارات خودتان را آنالیز نموده و معین کنید که آیا عمل پلک ها آن را برطرف می نماید یا خیر. عمل بلفاروپلاستی باعث برطرف شدن گود افتادگی و آویزانی در اطراف چشم ها می گردد، اما نقطه های تاریک، چروک های پنجه کلاغی و دیگر چین و چروک ها را برطرف نمی نماید و یا ابروها را لیفت نمی نماید. اگر اینها تنها دلایلی هستند که شما را به سوی جراحی پلک ها می کشاند، پس باید درباره سایر روشهای زیبایی نیز تحقیق کنید که می توانند این مسائل را برطرف نمایند.

برترین کاندیدها برای عمل بلفاروپلاستی برترین کاندیدها عبارتند از:

- افرادی که دارای فرم فیزیکی نسبتا خوب و از نظر روانشناختی پایدار هستند اما از افتادگی پلک های بالا و پف کردن پلک های پایین رنج می برند.

- هم مردان و هم زنان می توانند از مزایای این روش بهره مند شوند.

- هیچ گونه محدودیت نژادی یا قومی برای کاندیداهای جراحی پلک وجود ندارد.

- بیشتر بیماران بیشتر از 35 سال سن دارند. اما از آنجایی که افتادگی پلک یک مشکل ارثی است، اما اگر پلک های افتاده و کیسه های پف نموده زیر چشم هایتان در خانواده شما یک پدیده شایع است.می توانید حتی در سنین جوانی نیز به عمل بلوفاروپلاستی فکر کنید.

شما بعلاوه باید در خصوص نتایج این نوع جراحی بسیار واقع بین باشید. از آنجایی که باید از فرایند بهبودی پس از جراحی مطلع باشید لذا لطفا پیش از انجام عمل جراحی، با پزشک خود در خصوص انتظارات خودتان و عوارض احتمالی صحبت کنید. و اگر سؤالات دیگری راجع به اینکه آیا شما گزینه خوبی برای عمل بلفاروپلاستی هستید یا خیر دارید، حتما با پزشک جراح خود مشورت کنید.

افرادی که برای انجام بلفاروپلاستی مناسب نیستنداگرچه بلوفاروپلاستی در زمانی که می تواند انجام گردد محدودیت های بسیار کمی دارد، شرایط خاصی وجود دارد که باعث می گردد شما گزینه نامناسبی برای این روش درمانی باشید.

- اگر دارای پلک های بالایی افتاده و کیسه های پف نموده در زیر چشمهایتان هستید و مایل به انجام عمل بلوفاروپلاستی هستید، ممکن است متوجه شده باشید که شما یک کاندید نامناسب برای جراحی پلک ها هستید.

- چنانچه که شما از لحاظ جسمانی در حالت خوبی نیستید، ممکن است نتوانید عمل جراحی را انجام دهید زیرا ممکن است انجام این عمل جراحی برای بدن شما مشکل ساز گردد. در چنین مواردی جراحی پلک، همچون هر عمل جراحی، ممکن است باعث ناراحتی و آسیب به بدن شما گردد.

- افرادی که از لحاظ روانشناختی ناپایدار هستند و انتظارات غیر واقعی در خصوص جراحی پلک دارند، نباید از آن استفاده نمایند. چنین شرایطی می تواند به وسیله ارزیابی ارزیابی گردد، بنابراین دودلی را کنار گذاشته و حتما آنها را با جراح خود مطرح کنید.

چه بیمارانی نباید عمل بلفاروپلاستی را انجام دهند؟

شما باید بدانید که شرایط پزشکی خاصی وجود دارد که امکان انجام جراحی پلک را برای بعضی از بیماران محدود می نماید. این شرایط عبارتند از:

- مسائل غده تیروئید، مانند بیماری گراو، هایپرتیروئیدیسم یا هیپوتیروئیدیسم.

- چشم های خشک یا عدم وجود اشک کافی نیز ممکن است برای جراحی پلک خطرناک باشد.

- جدا شدن شبکیه یا گلوکوم را باید با چشم پزشک خود مطرح کنید تا ارزیابی کند که آیا محتمل است عمل جراحی پلک با امنیت کامل انجام گردد.

- مسائل سیستمیک پزشکی نیز دلیلی برای احتیاط است. مانند بیماری های قلبی-عروقی، فشار خون بالا، دیابت و سایر اختلالات مرتبط با گردش خون

- در نهایت کسانی که آنفلوآنزا و یا هر گونه عفونت دیگر دارند باید بدانند که عمل جراحی پلک تا زمانی که عفونت درمان نگردد به تعویق خواهد افتاد.

سن مناسب برای عمل جراحی پلک چیست؟

در نهایت سن بسیار مهم نیست، زیرا جراح شما به شرایط پوست شما بدون در نظر گرفتن سن نگاه خواهد نمود. بسته به آرایش ژنتیکی و سبک زندگیتان، شما می توانید 35 ساله یا حتی 65 ساله باشید. با این حال، بیشتر بیماران مبتلا به بلفاروپلاستی بیش از 35 سال سن دارند.

جراحی پلک ها معمولا برای کسانی ضروری است که سعی در کاهش افتادگی پلک ها یا پف های زیر چشم دارند، تا ظاهری جوان و با چشم های بازتر داشته باشند. اما عمل جراحی بعلاوه یک هدف کاربردی نیز دارد از این نظر که پلک های بعضی افراد تا میزان ای فرو افتاد ه اند که در واقع بینایی آنها را مختل می نماید. در این موارد، این روش درمانی می تواند بهبودی بزرگی در زندگی روزمره آنها ایجاد کند.

مزایای استفاده از بلفاروپلاستی

مزایای عمل بلفاروپلاستی عبارتند از:
مزایای زیبایی
به گفته متخصصین کلینیک زیبایی رازی عمل جراحی پلک دارای مزایای فراوانی است، که آشکارترین آنها بهبود ظاهر کلی چشم ها می باشد. عمل جراحی پلک را می توان انجام داد تا پوست اضافی را از بین برد که محل طبیعی تاشدن را در پلک های بالا می بندد. بعلاوه می توان از آن برای اصلاح پف در پلک های فوقانی استفاده کرد که باعث می گردد چشم ها خسته به نظر برسند. برای پلک های پایین، بلفاروپلاستی می تواند پوست اضافی را برداشته و چین و چروک ها و خطوط ظریف را اصلاح کند. کیسه هایی که بعضی اوقات در زیر چشم ها ظاهر می گردد را می توان برداشت و آن افتادگی که گاهی اوقات در بخش سفید چشم در زیر عنبیه ظاهر می گردد را می توان اصلاح کرد. یکی دیگر از مزایای جراحی زیبایی پلک ها در این است که چه احساسی به شما در خصوص خودتان و ظاهرتان می دهد. جراحی پلک ها اغلب برای اصلاح بعضی از نقص های درک شده انجام می گردد که بر شیوه احساس فرد در خصوص ظاهر خود تاثیر می گذارد. یک جراحی پلک پیروز می تواند چشم های شما را جوان تر و هشیارتر نشان دهد در حالی که به شما اعتماد به نفس و عزت نفس بیشتری خواهد داد.

مزایای کارکردیجراحی پلک دارای مزایای عملکردی مختلفی است که منجر به بهبود بینایی شما می گردد. در حالی که برداشتن پوست اضافه می تواند مزایای زیبایی شناختی داشته باشد، بعلاوه می تواند منظره جنبی را که به وسیله پلک های افتاده محدود شده بودند را به شما بازگرداند. بسیاری از روش های صرفا زیبایی به وسیله ارائه دهندگان خدمات بیمه پوشش داده نمی شوند، زیرا این درمان ها ماهیتی انتخابی دارند (اجباری نیستند). از آنجایی که از روش بلفاروپلاستی برای بازگرداندن بینایی استفاده می گردد، بسیاری از ارائه دهندگان بیمه، معمولا عمل جراحی را به عنوان یک عمل اجباری پوشش می دهند. یک آزمایش میدان بصری ممکن است لازم باشد تا معین گردد که چه میزان پوست اضافه مانع از بینایی جنبی می گردد و محدوده واقعی بینایی باید معین گردد، اما جراح شما می تواند به شما در این مورد یاری کند.

در طی عمل جراحی پلک چه اتفاقی می افتد؟

برش های ایجاه شده در پلک های بالا و پایین در طول عمل بلفاروپلاستی به طوری که هیچ گونه جای زخم قابل مشاهده ای پس از عمل به جا نخواهد ماند.

بلفاروپلاستی را می توان بر روی پلک های فوقانی، پلک های پایینی یا هر دو به طور همان زمان انجام داد. در طول جراحی، برش هایی در محل های تاشدگی طبیعی پلک، در شکاف پلک فوقانی و درست در زیر مژه ها یا پشت پلک پایین ایجاد می شوند. به این ترتیب، پس از بهبودی، برشها تقریبا غیر قابل تشخیص هستند.

در حالی که در طول بلفاروپلاستی دراز کشیده اید، جراح شما نقاط دقیقی را معین می نماید تا جاهایی که لایه های اضافی پوست و چربی باید برداشته شوند را تعیین کند. حتی ممکن است. بعضی از عضلات اصلی نیز برداشته شوند.

این بافت ها با ابزار های جراحی مانند اسکالپل، قیچی جراحی، دستگاه های برش با فرکانس رادیویی و گاهی برش لیزری برداشته می شوند. سپس بافت ها یا چسب های بافتی (چسب) به دقت برای صاف کردن و تنظیم مجدد منطقه ها اطراف ابروها و پلک ها استفاده می گردد.

در طی این عمل، جراح شما تصمیم می گیرد که چقدر از پوست، عضله و یا چربی برداشته گردد، بر اساس ارزیابی قبل از عمل برای عواملی مانند ساختار عضلانی چهره شما، ساختار استخوانی و تقارن ابروها.

بیماران مبتلا به خشکی چشم اغلب احتیاج به حذف بافت کمتر برای جلوگیری از قرار دادن قسمت عمده چشم در برابر هوا دارند، که می تواند علایم را بدتر کند.

بعلاوه جراح شما ممکن است از لیزر دی اکسید کربن (CO2) برای بهبود نتایج عمل به وسیله به سطح آوردن مجدد پوست و صاف کردن هر گونه چروک های به جای مانده در ناحیه پلک و ابرو استفاده کند.

در مواردی که ابروها نیز دچار افتادگی می شوند، یک عمل برای بالا بردن ابرو نیز ممکن است مناسب باشد. این عمل، به نام لیفت ابرو، شامل ایجاد برش هایی در پوست سر و سفت کردن پوست برای لیفتینگ ابروها است.

جایگزین های عمل جراحی پلکها یا بلفاروپلاستیبلفاروپلاستی برترین راهکار برای حل مشکل چشم های خسته و افتاده است. در واقع جایگزین خوبی برای بلفاروپلاستی موجود نیست. بسیاری از بیمارانی که خواهان راهکاری مانند بلوفاروپلاستی هستند، دارای افتادگی قابل توجهی در پلک ها یا ناحیه چشم هستند. این بیماران متوجه خواهند شد که جراحی واقعا تنها گزینه برای برطرف مشکل آنها به طور موثر است.

با این حال، در بعضی موارد، بیماران ممکن است کاندیدهای خوبی برای درمان های جایگزین به غیر از جراحی باشند، به ویژه افرادی که علائم ملایمتری ناشی از بالا رفتن سن دارند. اما نتایج درمان در این روش به میزان روش جراحی بلفاروپلاستی چشمگیر نخواهند بود.

برای درمان جایگزین در چشم های پایین، 10 الی 15 درصد از بیماران ممکن است گزینه خوبی برای ترکیبی از پرنماینده های قابل تزریق و ریسورفسینگ (با لیزر یا پیلینگ شیمیایی) برای پلک پایین باشند. برای چشم های بالایی 5 تا 10 درصد از بیماران ممکن است کاندید های خوبی برای لیفتینگ ابرو، تزریق بوتاکس برای یک لیفت ابروی بدون جراحی، یا اولتراپی برای یک لیفت ابروی غیرتهاجمی باشند.

به عبارت دقیق تر، نتایج هرگز شبیه به آنچه که شما در جراحی پلک یا ابرو می بینید، نخواهد شد. با این حال، با این عمل ها، پزشک شما می تواند به زیبایی چشمان و پیشانی شما را بدون عوارض مرتبط با جراحی شکل دهد. اگر علائم ملایمتری از بالا رفتن سن داشته باشید و به جایگزین های جراحی علاقه مند هستید، در زیر گزینه هایی را برای آنالیز پیشنهاد می کنیم.

عوارض جانبیخونریزی بیش از حد در محل برش، یکی از عوارض جانبی بالقوه در جراحی پلک است. علاوه بر این، هنگامی که تجمع خون در پشت چشم وجود دارد، وضعیتی که هماتوم رتروبولار نامیده می گردد نیز ممکن است رخ دهد. خطرات دیگر: سایر عوارض جانبی شامل خشکی چشم، دوبینی و ناتوانی در بستن چشم است.

منبع: راسخون

به "عمل بلفاروپلاستی: افراد مناسب و نامناسب برای انجام عمل زیبایی پلک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمل بلفاروپلاستی: افراد مناسب و نامناسب برای انجام عمل زیبایی پلک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید