سامسونگ از SSD 990 پرو رونمایی کرد؛ سریع تر و بهینه تر از 980 پرو

به گزارش وبلاگ فروش، سامسونگ به تازگی از SSD 990 پرو به عنوان محصول رده پرچم دار خود رونمایی نموده که گفته می گردد سرعت بسیار بالا و مصرف انرژی بهینه ای دارد.

سامسونگ از SSD 990 پرو رونمایی کرد؛ سریع تر و بهینه تر از 980 پرو

سامسونگ در زمینه فراوری حافظه های SSD در مقایسه با سایر شرکت های فعال در این زمینه برترین عملکرد را دارد و غالبا SSDهایی می سازد که هم سرعت بسیار بالایی دارند و هم دوام و ماندگاری آن ها مثال زدنی است. نوترین سری محصولات این شرکت هم به تازگی معرفی شده اند که از سری 990 پرو هستند. اگرچه پیش تر خبری منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ می خواهد به زودی از SSDهایی با فناوری PCIe 5.0 رونمایی کند اما باید بگوییم این SSDهای نو مبتنی بر همان فناوری PCIe 4.0 هستند.

به اعتقاد سامسونگ، SSD های سری 990 پرو تا جایی که فناوری PCIe 4.0 اجازه می دهد، سریع هستند. این یعنی از لحاظ تئوری، دیگر هیچ SSD با این فناوری از سری 990 پرو سریع تر نخواهد بود؛ در برترین حالت شاید با آن برابر باشد چون این محصول از تمام پتانسیل فناوری موجود بهره برده است. تمام این ها در حالی است که گفته می گردد نسل 5 بسیار سریع تر هم خواهد بود.

سامسونگ با عرضه این SSDها امیدوار است بتواند کاربران کامپیوترهای شخصی و کنسول ها را در اجرای بهتر و بهینه تر محتوای 8K ،4K و یا سایر کارها و فعالیت های سنگین دیگر همراهی کند. سرعت SSD 990 پرو سامسونگ طبق ادعای شرکت از لحاظ خواندن و نوشتن به ترتیب به 7450 و 6900 مگابایت بر ثانیه می رسد. این مقدار برای 980 پرو به ترتیب روی 7000 و 5100 مگابایت قرار داشت. سرعت خواندن و نوشتن تصادفی هم در این SSD تازه وارد به ترتیب به 1400K و 1550K فعالیت ورودی و خروجی در هر ثانیه می رسد. طبق گفته های سامسونگ، این SSD در مجموع چیزی در حدود 55٪ از SSD قبلی سامسونگ بهتر است.

علاوه بر این ها، SSD 990 پرو سامسونگ از لحاظ مصرف انرژی هم در شرایط بسیار بهتری در مقایسه با نسل قبل واقع شده است. طبق گفته های شرکت کره ای، SSD نو حدودا 50٪ بهینه تر از 980 پرو است. سامسونگ در ساخت کنترلر این SSD از طراحی نو با پوششی از جنس نیکل و بعلاوه یک پوشش برای پخش گرمای فراوری شده استفاده نموده تا بدین ترتیب زیر فشار زیاد، SSD بتواند عملکرد پایداری داشته باشد.

محصول نو بعلاوه از فناوری Dynamic Thermal Guard سامسونگ بهره می برد تا دمای خود را در شرایط مختلف در محدوده بهینه نگه دارد. یک نسخه دیگری هم از این SSD فراوری شده که از ماژول خنک نماینده (هیت سینک) و نورپردازی RGB بهره می برد و عملکرد بهتری هم در کنترل دما دارد. این نوع SSDها برای استفاده در کنسول ها واقعا عالی هستند چرا که دما را بهتر مدیریت می نمایند.

از آن جایی که کاربران با SSD 980 پرو سامسونگ مشکل خاصی نداشته اند، انتظار می رود این مدل نو عملکردی به مراتب بهتر از خود به نمایش بگذارد و بار دیگر کاربران را راضی نگه دارد. این SSDها در دو مدل 1 و 2 ترابایتی با قیمت 180 و 310 دلار در ماه اکتبر برای خرید در دسترس قرار می گیرند. شرکت کره ای میخواهد یک مدل 4 ترابایتی هم از این سری فراوری و آن را سال آینده راهی بازار کند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از SSD 990 پرو رونمایی کرد؛ سریع تر و بهینه تر از 980 پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از SSD 990 پرو رونمایی کرد؛ سریع تر و بهینه تر از 980 پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید