روش های مختلف کوچک شدن شکم

به گزارش وبلاگ فروش، در صورت وجود بافت های اضافه در هر کدام از این قسمت های شکم می تواند نمای بزرگی شکم ایجاد گردد. بنابراین انواع مختلف روش های کوچک کردن شکم را بر حسب دلیل آن می توان به موارد شرح داده شده در متن تقسیم کرد.

روش های مختلف کوچک شدن شکم

روش های مختلف کوچک شدن شکم

نویسنده : دکتر افسانه ثنایی

(لیزرلیپولیز) و (لیپوآبدومینوپلاستی)

شکم به لحاظ آناتومیک از بخش های مختلفی تشکیل شده است که شامل :

1. احشاء داخل شکم (معده، روده و.. چربی های داخل شکم)

2. جدار عضلانی و فاشیا (غلاف عضله)

3. چربی زیر پوست است.

در صورت وجود بافت های اضافه در هر کدام از این قسمت های شکم می تواند نمای بزرگی شکم ایجاد گردد. بنابراین انواع مختلف روش های کوچک کردن شکم را بر حسب دلیل آن می توان به موارد شرح داده شده در متن تقسیم کرد.

1. بزرگی شکم که عمدتا ناشی از وجود چربی در زیر پوست باشد و سایر موارد مانند پوست و احشاء داخل شکمی اضافه نیستند. در این موارد نتایج بسیار ایده آلی از لیزرلیپولیز به دست می آید. طی لیزرلیپولیز از اشعه لیزر داخل بافتی جهت تخریب بافت های چربی استفاده می گردد. این روش به صورت سرپایی طی یک جلسه بدون احتیاج به بیهوشی است و پوست در پی تابش لیزر خیلی خوب جمع می گردد. این دستگاه لیزر دارای دارای تأییدیه FDA آمریکا است و این روش بسیار امن است و عوارض ناچیز است. علاوه بر حذف چربی شکم می توان جهت حذف چربی سایر منطقه ها بدن نیز استفاده نمود. حذف چربی ناحیه شکم در موارد مناسب نتایج بسیار خوبی دارد و در صورتی که همراه با حذف چربی پهلو و پشت باشد. کاهش سایز بسیار قابل توجهی به همراه دارد. در حالی که ظاهر موضوع کار شده بسیار طبیعی و دست نخورده به نظر می رسد و تقریبا هیچ آثار دستکاری به جا نمی ماند. در این روش فقط از سوراخ های 3-4 میلی متر برای ورودی و فیبرلیزر استفاده می گردد.

2. بزرگی شکم که همراه با پوست اضافه و باز شدگی عضلات یا شلی عضلات است. این حالت معمولا در پی حاملگی. در پی کاهش وزن شدید یا همراه با چاقی های شدید شکم دیده می گردد.

در این نوع از بزرگی شکم تقریبا تمام لایه های جدار شکم (پوست، چربی، غلاف عضلات) دچار ایراد و نسج اضافه است. این موارد عمدتا احتیاج به لیپوآبدومینوپلاستی دارند که طی این عمل بافت های بالای ناف و پهلوها ابتدا تحت لیزرلیپولیز قرار می گیرد سپس برشی در زیر شکم در امتداد برش سزارین داده می گردد که به واسطه آن پوست های اضافی از سطح شکم جدا و آزاد می شوند (ناف نگه داری می گردد تا مجددا بازسازی گردد).

سپس فاشیا یا غلاف عضلات شل شده ترمیم شده و جدار شکم تنگ و سفت می گردد. بعد از آن اضافه پوست کشیده شده برداشته می گردد.

ناف بازسازی شده و محل برش ترمیم می گردد.(به روش جراحی پلاستیک) اگر هم زمان فتق ناف یا سایر منطقه ها شکم وجود داشته باشد. طی این عمل باید اصلاح گردد. بدین ترتیب تمام ایرادهای جدار شکم طی این جراحی پلاستیک برطرف می شوند. این عمل در قدیم معروف به tummy tuck بوده است ولی امروز با توجه به تغییراتی که در تکنیک های عمل به وجود آمده. بهتر است از نام لیپوآبدومینوپلاستی استفاده گردد که با نتایج کامل تر و عوارض بسیار کمتر همراه است.

در روش نو جراحی پلاستیک شکم (لیپوآبدومینوپلاستی) عوارض بسیار ناچیز است و بیمار بعد از جراحی نتایج خیلی کامل تری دارد در حالی که عوارض و ناراحتی بعد از عمل بسیار کم شده است. در روش های قدیمی درد بعد از عمل قابل توجه است ولی در روش های نو درد بسیار کم شده و ناچیز است. این عمل می تواند با بی حسی موضعی یا بی هوشی عمومی انجام گردد و معمولا یک تا سه ساعت طول می کشد.

یک شب استراحت در کلینیک یا بیمارستان و یک تا دو هفته استراحت.

3. حالتی که به صورت تجمع چربی در داخل شکم و بزرگی احشاء داخل شکمی است و در این حالت نتایج لیزر لیپولیزولیپوآبدومینوپلاستی بسیار ضعیف است و توصیه نمی گردد. این افراد باید طی یک روش برطرف چاقی عمومی اقدام نمایند.

منبع: نشریه تخصی کودکیاری شهرزاد، شماره 13

ae

منبع: راسخون

به "روش های مختلف کوچک شدن شکم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مختلف کوچک شدن شکم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید