رشد 78 درصدی تولید لوازم خانگی در سال 99

به گزارش وبلاگ فروش، مهدی صادقی نیارکی در جریان نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت با انجمن های تخصصی صنایع لوازم خانگی، افزود: این صنعت با توجه به نقشی که در رفاه اجتماعی جامعه دارد از صنایع پر اهمیت تلقی می شود و طی سال های اخیر با تکیه بر پتانسیل های داخلی بیشتر محصولات و فناوری ساخت، بومی شده است.

رشد 78 درصدی تولید لوازم خانگی در سال 99

معاون امور صنایع وزارت صنعت گفت: این صنعت در سال گذشته با وجود محدودیت های پیش روی بخش تولید، توانست رشد 78 درصدی را محقق کند، این درحالی است که برندهای خارجی از ایران رفته وتولید کنندگان با تکیه بر ظرفیت های داخلی توانستند این جهش را محقق کنند.

صادقی نیارکی در ادامه از رشد 88 درصدی تولید یخچال و فریزر خبرداد و گفت: محصولات پر مصرف در این صنعت نظیر ماشین لباسشویی وتلویزیون بیش از 70 درصد رشد تولید داشته است.

وی اعلام نمود: اقدامات مناسبی در راستای توسعه این صنعت ساخت محور انجام شده و برای بیش از یک میلیون و 300 هزار نفراشتغال زایی به همراه داشته است.

همچنین در این نشست کیوان گردان مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت نیز با تشریح سیاست های آینده برای توسعه صنایع لوازم خانگی، از رشد 100 درصدی انواع لوازم گاز سوز خانگی خبر داد.

وی گفت: با توجه اقدامات انجام شده دراین صنعت، میزان تولید در سال 99 فراتر از برنامه محقق شده و شاهد توسعه عمق ساخت داخل در این صنعت راهبردی هستیم.

به گفته مسئولان، برای سال 1400 نیز افزایش تولید در مقایسه با سال 99 و همچنین صادرات محصولات لوازم خانگی برنامه ریزی شده است.

مطابق آمار سال های گذشته ارزش صادرات محصولات لوازم خانگی به طور متوسط سالیانه 170 میلیون دلار است، اما در برخی سال ها تا 240 میلیون دلار نیز به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز

به "رشد 78 درصدی تولید لوازم خانگی در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 78 درصدی تولید لوازم خانگی در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید