خرید تازه اپل به نفع علاقه مندان موسیقی شد

به گزارش وبلاگ فروش، اپل یک خرید مجذوب کننده انجام داد و علاقه مندان به موسیقی را مسرور کرد. درواقع اپل یک اپ موسیقی را خریداری نموده است.

خرید تازه اپل به نفع علاقه مندان موسیقی شد

بر اساس اعلام منابع ناشناس اکسویس (Axois)، اپل یک استارتاپ سانسفرانسیسکویی به نام آسایی (Asaii) را خریداری نموده است. این استارتاپ در زمینه تجزیه و تحلیل موسیقی فعالیت دارد. بنابه گزارش ها، هزینه پرداخته شده برای این خرید که اپل تا به امروز آن را تایید ننموده، زیر 100 میلیون دلار بوده است.

آسایی، ابزاری را فراوری نموده که به برندهای موسیقی این امکان را می دهد تا با استفاده از سیستم یادگیری ماشینی بتوانند هنرمندان را کشف، نظارت و مدیریت نمایند. آسایی که منبع داده های آن شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک،توییتر، اینستاگرام و بعلاوه سرویس های استریم موسیقی از جمله اپل موزیک، اسپاتیفای، یوتیوب و ساندکلاوداست می تواند به کشف استعدادهای نو نیز یاری کند.

پلتفرم یادشده درواقع خود شامل دو محصول است: محصول اول یک میزکار مدیریت موسیقی است که با استفاده از امکانات آن می توان استعدادها را به راحتی مدیریت و بر آن ها نظارت کرد. محصول دیگر آسایی یک API برای سرویس های موسیقی است که با بهره گرفتن از آن می توان یک موتور پیشنهاددهنده موزیک به پلفترم های موردنظر اضافه نمود.

در بخشی از شرحات وب سایت پلتفرم آسایی این گونه شرح داده شده است:

الگوریتم های سیستم یادگیری ماشینی ما می تواند هنرمندان را ده هفته قبل از اینکه در چارت ها قرار بگیرند، شناسایی کند. الگوریتم های ما قادر است قبل از هر کس دیگری، جاستین بیبر بعدی را پیدا کند.

در گزارش مورد بحث بعلاوه اشاره شده که این خرید، اپل را قادر خواهد ساخت تا بتواند محتوای بیشتری را به کاربران خود ارائه داده و علاوه بر این با سرویس هایی نظیر اسپاتیفای که به طور مستقیم با هنرمندان کوچک تر و برند های موسیقی همکاری می نماید، به طور جدی تر رقابت کند. افزون بر این، سرویس اپل موزیک و آی تیونز نیز به احتمال زیاد از الگوریتم های یادگیری ماشینی آسایی بهره خواهند برد.

آسایی در آگوست سال 2016 به وسیله سونی تیکانات، آستین چن و کریس ژنگ تاسیس شد. این سه تن در شرکت های بزرگی چون اپل، فیسبوک، اوبر، سالزفورس و یلپ فعالیت داشته اند. با توجه به پروفایل لینکدین خالقان آسایی، هر سه آن ها از اکتبر سال 2018 در تیم اپل موزیک مشغول به کار هستند.

منبع: زومیت

منبع: انتخاب

به "خرید تازه اپل به نفع علاقه مندان موسیقی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید تازه اپل به نفع علاقه مندان موسیقی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید