حواشی ناتمام نیمکت

به گزارش وبلاگ فروش، پرونده تیم ملی فوتسال ایران با شکست ناباورانه مقابل قزاقستان در جام جهانی بسته شد.

حواشی ناتمام نیمکت

به گزارش وبلاگ فروش، روزنامه جام جم در ادامه نوشت: تیم ملی به قول امیر قلعه نویی دو نیمه متفاوت در این مسابقه داشت. در نیمه اول با دو گل به رجحان رسید ولی در نیمه دوم قافیه را باخت و با سه گل شکست خورد. خیلی ها اعتقاد داشتند اگر ایران بهتر راهنمایی می شد یا حداقل در نیمه دوم از سیستم بهتری استفاده می کرد، به نیمه نهایی رقابت ها می رسید. همیشه در پس شکست ها، اتفاقاتی نهفته است. تیم ملی فوتسال ایران هم کم اتفاق در داخل خود نداشته است. از ماجرای اختلاف ناظم الشریعه با برخی بازیکنان بگیرید تا دخالت تعدادی از بازیکنان نامی در مسائل فنی.

مسائل تیم

ناظم الشریعه در جام دنیای 2016 همراه با تیم ملی ایران به اسم سومی دنیا رسید. بعد از آن موفقیت بزرگ، فشارها روی تیم او بیشتر شد. فوتسال اما در دوره ریاست مهدی تاج تا حدودی به انزوا رفت. تعطیلی اردوهای ملی، عدم برگزاری بازی های محبت آمیز و همینطور پرداخت نشدن پاداش بازیکنان، صدای اعتراض ملی پوشان را در آورد. حسین طیبی، سنگ سفیدی و شخص ناظم الشریعه از جمله کسانی بودند که نسبت به شرایط موجود اعتراض کردند. تیم ملی فوتسال ایران دقیقا شبیه دانش آموزی بود که شب امتحان یادش افتاد باید درس بخواند. بعد از حضور عزیزی خادم در فدراسیون، فوتسال کمی جان گرفت. پاداش ها پرداخت شد و تیم ملی چند اردو داشت. با این وجود ناظم الشریعه نتوانست ایران را با آمادگی کامل راهی رقابت ها کند. اتفاقی که به وضوح در زمین بازی هم معین بود.

اختلاف با بازیکن

ناظم الشریعه در طول این تورنمنت اما با برخی از بازیکنان به مشکل خورد. برجسته ترین بازیکن محمد سنگ سفیدی بود. او در بازی با ازبکستان نسبت به نیمکت نشینی خود اعتراض داشت، به همین علت در ملاقات با قزاقستان از لیست تیم ملی حذف شد. سنگ سفیدی لب به اعتراض گگردد و به همین دلیل، ناظم الشریعه نتوانست تاب بیاورد و تصمیم گرفت این بازیکن خوب لیگ را حذف کند. سنگ سفیدی که گویا بعد از حذف تیم ملی هم شاکی بود به نزدیکانش گفته حدس می زده تیم با این تاکتیک ها حذف گردد. دیروز ناظم الشریعه هم پرده از اختلاف با این بازیکن برداشت و گفت: همه بازیکنان در زمین باید از دستورات مربی تبعیت نمایند.

مصدومیت عجیب

مصدومیت حسین طیبی و در ادامه فخیم، دو اتفاق بد برای تیم ملی بود. اولی قبل از آغاز جام مصدوم شد و پزشکان گفته بودند 21 روز بعد می تواند تیم را همراهی کند. وقتی نام طیبی در لیست بازی با قزاقستان نهاده شد همه تصور کردند او آماده بازی است اما طیبی در هر دو نیمه روی نیمکت نشست. ناظم الشریعه گویا بر سر زمان بازگشت او با اعضای کادر پزشکی به مشکل خورد. سرمربی تیم ملی گفته بود پزشکان قول داده بودند طیبی 21 روزه آماده بازی گردد ولی بعد از گذشت 30 روز هنوز آماده بازی نشده بود. این بازیکن که از شکست تیم ملی بسیار ناراحت است، می گوید: قسمتم این بود که جام را از دست بدهم. دکترها اجازه ندادند من بازی کنم. خودم دوست داشتم همراه تیم ملی باشم. او درباره شکست هم چنین نظر می دهد: تیم تلاشش را کرد. شرمسار مردم شدیم. می خواستیم روی سکو برویم ولی باختیم و این جزئی از بازی است.

دخالت فنی

خبرهای رسیده از اردوی تیم ملی در لیتوانی حکایت از اتفاقات دیگری هم دارد. گویا برخی از بازیکنان نامی و باتجربه تیم حتی در مسائل فنی دخالت نموده اند. این را یکی از نزدیکان تیم تائید می نماید: اتفاق خوبی نیست که بزرگترهای تیم اینقدر در مسائل فنی دخالت نمایند. عجیب اینجاست که مربی هم جلوی آنها نمی ایستاد. بی شک ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی در این باره می تواند شفاف تر صحبت کند.

برکناری ناظم الشریعه؟

ناظم الشریعه به احتمال زیاد از کار برکنار می گردد و قراردادش تمدید نخواهد شد. روز گذشته یکی از مسؤولان فدراسیون که نخواست نامش گردد در این باره گفت: البته باید تیم به ایران بازگردد و نتایج و اتفاقات مورد آنالیز قرار بگیرد ولی ما ایمان داشتیم اگر حتی در وقت های قانونی گل تساوی را به قزاقستان می زدیم، در وقت های اضافه دوباره گل می خوردیم و می باختیم. بازیکنان ما در چند صحنه به بهانه بستن بند کفش شان خم می شدند تا نفس بگیرند و این برای تیمی که می خواهد قهرمان گردد خوب نیست. این احتمال وجود دارد یک مربی خارجی جانشین آقای ناظم الشریعه گردد.

سقوط دو پله ای تیم ملی

تیم ملی فوتسال با شکست مقابل قزاقستان و حذف از مرحله یک چهارم نهایی جام دنیای، در رنکینگ فیفا سقوط کرد.

ایران از رده پنجم دنیا به رده هفتم رسید. تیم قزاقستان هم با این برد یک پله صعود کرد و ششم دنیا شد. نکته قابل توجه رنکینگ، سقوط اسپانیا به رده دوم بود. آنها به خاطر شکست مقابل پرتغال در یک هشتم نهایی جام دنیای، در صدر جای خود را به تیم ملی برزیل دادند. آرژانتین و روسیه هم در رده های بعدی نهاده شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حواشی ناتمام نیمکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حواشی ناتمام نیمکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید