استکی: از ناداوری در حق قشلاقی به جنون رسیدم، حتی ثوری هم در ابتدا باورم نداشت، اصلاً تاریخ سازی وجود ندارد!

به گزارش وبلاگ فروش، ناداوری که در حق میثم قشلاقی در مسابقات جهانی بوکس صورت گرفت، سرمربی تیم ملی بوکس کشورمان را به مرز جنون رسانده بود.

استکی: از ناداوری در حق قشلاقی به جنون رسیدم، حتی ثوری هم در ابتدا باورم نداشت، اصلاً تاریخ سازی وجود ندارد!

علیرضا استکی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ فروش، درباره احساس خود بعد از کسب نخستین مدال جهانی و تاریخ سازی همراه با بوکس ایران گفت: شاید احساس کنید که شکسته نفسی یا اغراق می کنم، اما واقعاً هیچ احساسی ندارم و بیشتر از عدم کسب مدال های بیشتر ناراحتم. اینطور که شنیدم تیم بوکس ایران در حال انتخاب شدن به عنوان پدیده مسابقات جهانی است.

وی در ادامه اضافه نمود: مسابقات جهانی نیز یک تورنمنت مانند تورنمنت های دیگر است و خیلی دوست داشتم این تیم با توجه به پتانسیلی که داشت، حداقل چهار مدال می گرفت. ما حتی توانایی کسب مدال طلا در مسابقات جهانی را داشتیم، اما در نهایت قسمت اینگونه بود. هیچ حسی ندارم و فقط خوشحالم مأموریتی را که به من واگذار شده بود، تا حدودی به ثمر نشاندم. راه کسب مدال برای بوکس ایران با مدال برنز شه بخش در مسابقات جهانی باز شد تا اعتمادبه نفسی به روح بوکسورهای ایران دمیده گردد.

سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص عملکرد بوکسورهای کشورمان گفت: این بچه ها در صربستان شاهکار کردند. سجاد محمدپور در نخستین بازی به بوکسور کوبایی برخورد کرد و در راند دوم به علت آسیب دیدگی مسابقه اش قطع شد. اوج کار را شه بخش انجام داد که چهار بازی با چهار بوکسور از قاره های مختلف انجام داد. او بعد از کسب مدال برنز تا حدودی اشباع شد و اگر عطشِ تا قبل از مدال برنز را داشت، شاید حتی به قیمت از دست رفتن سرش در مبارزه حاضر می شد. البته او اصرار به بازی داشت، اما سلامتی اش در خطر بود. دانیال در صورت مبارزه در نیمه نهایی قطعاً فینالیست می شد و بوکسور ازبک را به راحتی آب خوردن شکست می داد.

استکی توضیح داد: داوران اشکان رضایی را در وزن 63.5 مقابل بوکسور اسکاتلندی بازنده کردند. بوکسور اسکاتلندی در شب های بعد بوکسورهای اسپانیا و قزاقستان را برد و با شکست مقابل بوکسور ترکیه به مدال برنز رسید. در وزن 67 کیلوگرم، مسلم مقصودی بوکسوری از کره جنوبی را شکست داد که خودش یک شبه به پیروزی رسیده بود. مسلم در بازی دوم مغلوب بوکسوری از گرجستان شد که در دور بعد نماینده کوبا را شکست داد و با مصدومیت نتوانست مسابقات را ادامه دهد.

وی ادامه داد: فرهاد مرادی بوکسور جوان ما در وزن 71 کیلوگرم بود که اگر در راند اول دچار مصدومیت نشده بود، مقابل بوکسور قزاق عملکرد خوبی را به نمایش می گذاشت. شاهین موسوی بعد از المپیک، کامبک خیلی خوبی داشت و توانست سه شب در مسابقات جهانی مبارزه کند. همچنان به باخت او مقابل بوکسور آلمانی مشکوک هستم، اما به هر حال کاری از دست ما ساخته نبود. اوج حق خوری داوران در حق ما، در وزن 80 کیلوگرم و در مبارزه میثم قشلاقی بود. حریف بلاروس قشلاقی بعد از این مبارزه ایرلند و روسیه را شکست داد و به فینال رسید تا شانس خود را برای کسب مدال طلا امتحان کند. طلایی که حق میثم قشلاقی بود.

سرمربی تیم ملی بوکس گفت: در وزن 86 کیلوگرم، علی جمالی در عین جوانی دو راند کوبنده مقابل بوکسور باتجربه رومانیایی داشت و اگر مشت خطا را نمی خورد تا سه شب میهمان این تورنمنت بود. طوفان شریفی در وزن 92 کیلوگرم بوکسور اتریش را شکست داد و در دور دوم مقابل برترین بوکسور جهان کوبا مبارزه پایاپای و بدون ترسی را به نمایش گذاشت. در وزن 92+ کیلوگرم نیز اگر پوریا امیری اعتمادبه نفس لازم را داشت، قطعاً بوکسور ازبک را برده بود و شانس مدال داشت. در مجموع تیم مان خوب بود و برای این تیم زحمت کشیدیم تا توانستیم بردهای خوبی را کسب کنیم و واقعاً بیشتر از یک مدال حق مان بود.

استکی راجع به ناداوری در حق قشلاقی گفت: میثم راند اول را نباخته بود، اما تا روی جایگاه نشست، راند را 4 بر یک به بوکسور بلاروس دادند. این اتفاق همه سیستم ما را به هم ریخت. در راند دوم قشلاقی تا آغاز به بوکس کرد، داور مسابقه را متوقف کرد و به او اخطار داد و شیرازه کار را از دست او خارج شد. در راند سوم به او گفتیم برای بردن راهی جز ناک اوت ندارد. در این شرایط حریف را سه بار تا مرز ناک دان برد، اما باز به او اخطار دادند. این مسائل باعث شد تا بازی را از ما بگیرند و دو دستی برد را تقدیم حریف بلاروس نمایند. میثم اگر باناداوری روبرو نشده بود، شب گذشته در فینال بازی می کرد.

وی درباره عصبانیت شدید خود بعد از این مبارزه یادآور شد: داد و بیدادهای من بیشتر به خاطر خوردن حق قشلاقی بود. البته بعد از مسابقه فهمیدم جریان ناداوری در حق قشلاقی از چه قرار است. پدر بوکسور بلاروس که مربی او نیز بود، از داوران سابق سه ستاره بوکس جهانست که با همه داوران رفیق است و توانست مسابقه را به نفع پسرش در بیاورد. قبل از آن نیز این اتفاقات در حق رضایی و موسوی نیز پیش آمده بود و دیگر به مرز جنون رسیدم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این پرسش که به نظر می رسد با عملکردش در سالیان اخیر حتی نظر مخالفانش را نیز تغییر داده است، خاطر نشان کرد: در ابتدای کار به جز سیامک صالحی نایب رئیس فدراسیون، هیچکس علی استکی را باور نداشت. حتی حسین ثوری و حمید قبایی زاده نیز من را قبول نداشتند، اما در حقم کوتاهی نکردند. ثوری و قبایی زاده بعد از مسابقات اردن به این نتیجه رسیدند که استکی این کاره است. یک دوستی در امارات به حسین ثوری گفته بود که تیم ملی در قهرمانی آسیا نهایتاً سه برد بیاورد، اما بعد از کسب چهار مدال در این مسابقات سکوت کرد و حرفی برای گفتن نداشت.

استکی به وبلاگ فروش گفت: خیلی حرف ها برای گفتن دارم، اما کسی را تخریب نمی کنم. از خدا سپاسگزارم که در 24 ساعت، من را از دامنه به کف برد و دوباره از کف به نوک قله رساند. در اوج غرور بردهایی که کسب نموده بودیم، سه باخت قشلاقی، مقصودی و موسوی که فکرش را نمی کردیم، رقم خورد. در شبی که فکر می کردیم سه بوکسور ما به مرحله بعد خواهند رفت با باخت آنها همه کسانی که در روزهای گذشته تعریف می کردند، آغاز به انتقاد کردند. با کسب مدال در روز بعد، خدا دوباره بلندم کرد و در نوک قله قرار داد تا یک بار دیگر جو تغییر و همه تعریف نمایند. تعیین شد که عزت و ذلت دست خداست. خدای عزوجل به من گفت استکی با هیچ چیزی دچار غرور نشو که به راحتی می توانم نابودت کنم.

سرمربی تیم ملی در خاتمه درباره همکاری خود با تیم ملی و شانس موفقیت در المپیک پاریس گفت: اصلاً تاریخ سازی وجود ندارد و بچه ها وظیفه خود را انجام دادند. تاریخ سازی یعنی توانایی ندارید و کاری را انجام دادید. هر 10 بوکسور ما این توانایی را داشتند. من هم تا بازی های آسیایی در خدمت تیم ملی هستم و اگر ثوری راضی بود، درباره آینده صحبت خواهیم کرد. اگر راضی نباشد نیز همین فردا می توانم بروم و هیچ مسئله ای ندارم. هر مربی بیاید برترین و حاضرترین تیم برای پاریس در خدمتش است. تیمی که اگر خوب راهنمایی گردد، سهمیه بیشتری کسب می نماید و در المپیک هم توانایی کسب مدال را خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "استکی: از ناداوری در حق قشلاقی به جنون رسیدم، حتی ثوری هم در ابتدا باورم نداشت، اصلاً تاریخ سازی وجود ندارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استکی: از ناداوری در حق قشلاقی به جنون رسیدم، حتی ثوری هم در ابتدا باورم نداشت، اصلاً تاریخ سازی وجود ندارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید