فراوری 40 کیلوگرم زعفران در بروجرد

به گزارش وبلاگ فروش، مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سال جاری 40 کیلوگرم زعفران از20 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان فراوری و روانه بازار مصرف شد.

فراوری 40 کیلوگرم زعفران در بروجرد

جواد گودرزی با بیان اینکه میانه برداشت زعفران در هر هکتار 2 کیلوگرم است، گفت: کشت محصول زعفران اگر مبتنی بر اصول فنی و زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد می تواند رونق مالی را برای کشاورزان شهرستان در پی داشته باشد.

وی بیان نمود: هر هکتار از اراضی کشت زعفران نیازمند چهار تا پنج تن پیاز زعفران است که بعد از گذشت 2 سال از کشت به مدت هفت سال محصول زعفران فراوری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زمین های حاصلخیز شهرستان و آب و هوای آن برای کشت زعفران مناسب است، افزود: راندمان مالی عملکرد گل دهی زعفران از سال دوم کشت پیاز شروع و برای پنج تا هفت سال متوالی ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: زراعت زعفران در شهر بروجرد و روستا های آن در سال های اخیر رونق خوبی گرفته و این درحالی است که قدمت کشت این محصول در لرستان طولانی تر از خراسان است.

گودرزی گفت: با توجه به اینکه 35 درصد جمعیت شهرستان بروجرد روستایی هستند و به کار کشاورزی اشتغال دارند، کشت این محصول در اشتغال و عایدی بیشتر آن ها تاثیرگذار بوده و هم اکنون تعداد بهره برداران زعفران 39 نفر است.

وی تاکید نمود: تسهیلات کاشت زعفران در صورت دارا بودن شرایط در قالب تسهیلات تبصره 18 طبق یونیت کاست سال 1401 برای کاشت یک هکتار زعفران با تعهد کاشت چهار تن پیاز در هکتار مبلغ 480 میلیون ریال با نرخ سود 10 درصد و زمان بازپرداخت 5 ساله با سررسید سالیانه است.

منبع: ایرنا

وبلاگ فروش لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری 40 کیلوگرم زعفران در بروجرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 40 کیلوگرم زعفران در بروجرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید