برداشت ده هزار تن صیفی جات و سبزیجات از گلخانه های لرستان

به گزارش وبلاگ فروش، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه 10 هزار تن گوجه، خیار و فلفل دلمه ای از گلخانه های استان برداشت می گردد.

برداشت ده هزار تن صیفی جات و سبزیجات از گلخانه های لرستان

دکتر اسفندیار حسنی مقدم با اشاره به اینکه توسعه کشت محصولات گلخانه ای یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است، بیان نمود: سطح زیر کشت گلخانه ای استان 72 هکتار است که از این اندازه 49 هکتار به کشت صیفی و سبزیجات شامل گوجه، خیار و فلفل دلمه ای اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: از این سطح سالانه ده هزار تن محصول برداشت می گردد که حداقل ده برابر فراوری در فضای آزاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 22 هکتار نیز به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص پیدا نموده و سالانه حدود ده میلیون شاخه گل بریده برداشت می گردد.

برداشت سالانه 80 تن آلوئه ورا در لرستان

حسنی مقدم با بیان اینکه 1.5 هکتار نیز به کشت گیاهان دارویی به ویژه آلوئه ورا اختصاص دارد که سالانه 80 تن برداشت می گردد، بیان نمود: فراوری حداقل ده برابری، کاهش مصرف آب، اشتغال و توجیه اقتصادی از مزایای کشت گلخانه ای است.

وی با بیان اینکه 12 شهرک گلخانه ای با مساحت 430 هکتار هم آماده واگذاری به سرمایه گذار و هلدینگ های اقتصادی است، اضافه کرد: امیدوارم در سال های پیشرو شاهد جهش در فراوریات گلخانه ای استان باشیم.

سازمان جهاد کشاورزی آماده ارائه مجوز به متقاضیان کشت گلخانه ای است

حسنی مقدم با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی آماده ارائه مجوز به متقاضیان کشت گلخانه ای است، گفت: پرداخت تسهیلات با نرخ کم و دوره باز پرداخت طولانی را هم داریم، البته اکنون با محدودیت منابع اقتصادی روبرو هستیم اما برطرف مشکل را در دستور خود قرار داده ایم.

وی در مورد بازاریابی و صادرات محصولات گلخانه ای بیان نمود: با توجه به کیفیت و استانداردهای لازم بقایای سموم و کودشیمیایی محصولات گلخانه ای استان بازار هدف خارج از کشور است و در این خصوص مسئله ای نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برداشت ده هزار تن صیفی جات و سبزیجات از گلخانه های لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت ده هزار تن صیفی جات و سبزیجات از گلخانه های لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید