برترین روش تمیز کردن شیشه پنجره به آسانی که باید بدانید

به گزارش وبلاگ فروش، تمیز کردن شیشه ها می تواند کمی ترسناک به نظر بیاید، مخصوصا اگر هر بار بعد از تمیزکاری متوجه می شوید که شیشه ها هنوز پر از خطوط نازک و لکه های ریز هستند. اما خانه تکانی سال جاری قرار است متفاوت باشد چون شما در این مطلب از خبرنگاران مگ یاد می گیرید چطور به روش حرفه ای ها هر مدل شیشه ای را پاک کنید.

برترین روش تمیز کردن شیشه پنجره به آسانی که باید بدانید

آنچه می خوانید:

تمیز کردن شیشه ها فقط در 7 قدم

6 اشتباه رایج در تمیز کردن پنجره ها

تمیز کردن شیشه ها فقط در 7 قدم

برای تمیز کردن شیشه ها کافی است این 7 قدم را به ترتیب انجام دهید تا حسابی تمیز شوند.

1. با یاری جاروبرقی، ابزار گردگیری یا یک پارچه مرطوب گردوغبار را از روی شیشه و قاب پنجره پاک کنید.

2. اگر توری پنجره قابلیت جدا شدن دارد آن ها را باز کنید و با جارو حسابی تمیزشان کنید. اگر احتیاج به تمیزکاری بیشتر داشت، آن ها را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید و در مسیر جریان هوا قرار دهید تا خوب خشک شوند.

3. روی شیشه ها، از سمت داخل خانه، اندازه زیادی مایع شیشه پاک کن اسپری کنید.

4. با یک پارچه میکروفایبر شیشه ها را از بالاترین قسمت تمیز کنید و به آرامی به سمت پایین بیایید. اگر روی شیشه رگه هایی از شوینده به جای مانده بود دوباره آن را تمیز کنید تا شفاف گردد.

5. قاب پنجره را با یاری یک برس نرم یا پارچه پنبه ای که به مایع شیشه پاک کن آغشته شده است به آرامی تمیز کنید.

6. مرحله های 3 و 4 را برای قسمت بیرونی پنجره هم اجرا کنید.

7. توری پنحره را به جای اولش بازگردانید، پرده های شسته شده را نصب کنید و از چشم انداز لذت ببرید.

اگر پنجره های خانه شما دوجداره است از این دستورالعمل برای تمیز کردن آن ها بهره ببرید:

6 اشتباه رایج در تمیز کردن پنجره ها

پنجره ها به مرور به علت بارندگی یا چسبیدن گردوغبار، کثیف می شوند. این موضوع مانع از تابش نور به مقدار کافی می گردد و چشم انداز پشت آن هم به خوبی دیده نمی گردد. اما معمولا وقتی آن ها را تمیز می کنید رگه هایی روی آن ها باقی می ماند. رگه هایی که هر کاری می کنیم از بین نمی روند. در این بخش 6 اشتباه که باعث می گردد روی پنجره ها رگه هایی باقی بماند را می خوانید.

اشتباه شماره 1: در یک روز آفتابی شیشه ها را تمیز می کنید

گرمای شدید آفتاب باعث می گردد قبل از اینکه بتوانید مایع شیشه پاک کن را از روی شیشه جمع کنید، خشک گردد. همین موضوع باعث به جا ماندن رگه ها و لکه های ریز روی شیشه می گردد. پس بهتر است یک روز ابری یا نیمه ابری را برای شیشه پاک کردن انتخاب کنید.

اشتباه شماره 2: اسپری کردن مایع شیشه پاک کن روی گردوغبار

اگر قبل از اسپری کردن مایع روی شیشه، گردوغبار را پاک نکنید یک لایه گِل چسبنده روی شیشه ایجاد می کنید. وقتی هم که روی آن دستمال بکشید حسابی خطوط مختلف روی شیشه ایجاد می کنید. بهتر است ابتدا با یک دستمال آغشته به آب گرم و مایع ظرفشویی خاک روی شیشه ها را پاک کنید، سپس به سراغ مایع شیشه پاک کن بروید. استفاده از دستمال مایکروفایبر می تواند کار را برایتان راحت تر کند. کافی است آن را با آب گرم خیس کنید و به پنجره بکشید تا همه خاک ها را پاک کند.

اشتباه شماره 3: شیشه پاک کن مناسب انتخاب کنید

اگر بعد از تمیز کردن پنجره هنوز شیشه مات به نظر می رسد بهتر است یکی دو مارک دیگر را امتحان کنید تا شیشه حسابی تمیز گردد. برخی از شیشه پاک کن ها در از بین بردن رد گردوغبار ضعیف عمل می نمایند.

شیشه پاک کن قرمز گلرنگ حجم 500 گرم

21,050

18,900

تومان

شیشه پاک کن آبی گلرنگ حجم 500 گرم

21,050

18,900

تومان

شیشه پاک کن

مشاهده همه

البته اگر ترجیح می دهید از تمیز نماینده های طبیعی برای شیشه بهره ببرید می توانید این ترکیب خانگی را امتحان کنید. 2 فنجان آب را با نصف فنجان سرکه سفید و یک چهارم فنجان الکل مالش 70٪ ترکیب کنید و در بطری اسپری بریزید تا استفاده از آن آسان باشد.

این دو نکته را هم نباید فراموش کنید:

  • اگر فرزند کوچک و حیوان خانگی دارید حتما روی بطری نام ترکیب را بنویسید و دور از دسترس قرار دهید.
  • اگر آب منطقه شما سنگین است حتما از آب تصفیه شده بهره ببرید تا اسپری باعث ایجاد لکه نگردد.

در صورتی که برای تمیز کردن بخش های مختلف خانه تمایل به استفاده از تمیزنماینده های طبیعی دارید می توانید مطالب زیر را بخوانید:

اشتباه شماره 4: استفاده از پارچه های کهنه برای خشک کردن پنحره

برخی از افراد دوست دارند شیشه را با روزنامه یا پارچه های کهنه و قدیمی خشک نمایند. باید بدانید که همین کار باعث ایجاد رگه ها روی شیشه می گردد. برای این کار از یک پارچه میکروفایبر بهره ببرید تا ببینید چطور بدون هیچ خط و خشی شیشه براق و شفاف می گردد.

اگر دوست دارید از حوله های کاغذی برای مرحله آخر شیشه تمیز کردن بهره ببرید بهتر است از قسمت نرم تر آن روی شیشه بکشید تا شیشه ها را بدون به جا گذاشتن خط، تمیز کند.

اشتباه شماره 5: تمیز کردن شیشه با تی شیشه شور

درست است افراد متخصص تمیزکاری از این وسیله برای تمیز کردن شیشه استفاده می نمایند اما این به آن معنا نیست که شما هم می توانید با آن شیشه ها را برق بیندازید. وقتی با تی شیشه شور روی شیشه می کشید تمام آبی که جمع می گردد یا پایین شیشه را درگیر لکه می نماید یا رگه های ریزی در مسیر کشیده شدن تی باقی می ماند. پس بهتر است برای خانه تکانی سراغ این وسیله نروید.

دستمال جادوئی مدل White & White

73,000

تومان

دستمال نظافت وایت اند وایت مدل جادویی W1

73,000

تومان

دستمال های مخصوص تمیزکاری

مشاهده همه

اشتباه شماره 6: تمیز کردن همه پنحره ها در یک روز

متخصصین تمیزکاری می گویند نباید کل آلودگی های یک سال را فقط در یک روز پاک کنید. سالی یکی دو بار پنجره ها را تمیز کنید تا جرم کمتری جمع شده باشد و تمیز کردن آن هم آسان باشد. برترین حالت هم برای این کار هر سه ماه یک بار است. یعنی با آغاز هر فصل شیشه ها را تمیز کنید تا همواره افق دید شفافی داشته باشید.

در هر بار تمیزکاری هم یک طرف شیشه را به صورت افقی دستمال بکشید و یک طرف دیگر را به صورت عمودی. با این کار از مسیر و شکل ظاهری رگه ها به راحتی متوجه می شوید که کدام طرف احتیاج به تمیزکاری دوباره دارد.

مرور کلی

تمیز کردن شیشه کار به ظاهر سختی است اما با یاری ترفندهایی که در این مطلب گفته شده است، می توانید هر شیشه ای را مثل یک جادوگر نامرئی و شفاف کنید. فقط کافی است کمی دقت و حوصله به خرج بدهید تا بتوانید مثل یک حرفه ای هر شیشه ای را تمیز کنید.

منبع: goodhousekeeping

پاسخ به چند پرسش پرتکرار

چگونه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن شیشه های دور از دسترس 2 راه وجود دارد. استفاده از نردبان و استفاده از تی دسته بلند. البته روش سوم هم یاری گرفتن از متخصصین تمیزکاری برای تمیز کردن شیشه های دور از دسترس به یاری ابزار مناسب است.

لکه بر قوی شیشه از کجا پیدا کنیم؟

با کمی جست وجو در بین تمیزنماینده های مخصوص شیشه و خواندن راهنمای روی هر کدام، می توانید یک لکه بر قوی برای شیشه های خانه پیدا کنید.

برای پاک کردن چربی از روی شیشه گاز باید چکار کرد؟

اگر لکه ها تازه هستند با استفاده از یک مایع شیشه پاک کن معمولی می توانید بلافاصله لکه ها را پاک کنید. اما اگر لکه ها قدیمی هستند باید روی آن ها اسپری گاز پاک کن بزنید و اجازه بدهید چند دقیقه بماند، سپس با یاری دستمال آن ها را پاک کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین روش تمیز کردن شیشه پنجره به آسانی که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین روش تمیز کردن شیشه پنجره به آسانی که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید