برندسازی به سبک ایرانی!

به گزارش وبلاگ فروش، به راستی بعد از واردات خودروهای کراس اوور با استایل کوپه مانند بی ام و X6 به تعداد کم و ب ام و X4 به تعداد بیشتر، جای بودن خودرویی که بشود حداقل از نظر فرمی چیزی نزدیک به آن ها باشد در کشورمان خالی بود. تا زمانی که گروه خودروسازی بهمن اقدام به واردات خودروی دیگنیتی، زیرشاخهٔ خودروسازی دانگ فنگ چین نمود.

برندسازی به سبک ایرانی!

بنابراین، دیگنیتی به عنوان اولین کراس اوور کوپه عرضه شده از طریق گروه بهمن پا به عرصه حضور رساند که امید می رود با تولید داخلی آن، از قیمت نهایی اش هم کاسته شود تا برای افراد بیشتری قابل خرید باشد.

مشخصات فنی و امکانات دیگنیتی

مشخصات فنی این کوپه کراس چینی به صورت خلاصه و تیتروار به شرح زیر است:

  • نام کامل: دانگ فنگ Dignity IX5
  • پیشرانه: چهار سیلندر توربوشارژ با کد SFG15T
  • حجم موتور: 1500 سی سی
  • حداکثر قدرت: 148 اسب بخار
  • حداکثر گشتاور: 220 نیوتن متر
  • گیربکس: CVT اتوماتیک تیپ ترونیک
  • ظرفیت مخزن سوخت: 58 لیتر
  • وزن خودرو: 1570 کیلوگرم
  • مصرف سوخت ترکیبی: 7.3 لیتر در 100 کیلومتر
  • شتاب صفر تا صد: حدود 12 تا 13 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 175 کیلومتر بر ساعت

همچنان طبق روال همیشه نباید انتظار سرعت و شتاب اغوا کننده ای از یک خودروی چینی داشته باشیم، اما مجموعه مشخصات فنی این خودرو و مصرف کم آن کلیه نیازهای اولیه یک استفاده کننده شهری را ارضاء می کند و در جایی که نمی توان از قدرت و سرعت در ترافیک های منسجم کلان شهرهای ایران لذت برد، همین اعداد و ارقام کافی به نظر می رسد. تنها می ماند خیابان های سربالایی بالای شهر و سینه کش جاده های کوهستانی که تا تست فنی آن باید انتظار کشید.

امکانات رفاهی این خودرو اما سلیقه مشکل پسندان و آپشن بازهای مملکت را به حد کفایت راضی نگه می دارد. برخی از آپشن ها و امکانات دیگنیتی عبارت است از:

  • دوربین 360 درجه
  • دوربین دید عقب
  • جایگاه با تنطیمات برقی
  • تهویه اتوماتیک
  • نمایشگر لمسی 10.25 اینچی
  • سامانه ناوبری
  • سانروف
  • سقف پانورامیک
  • درب برقی صندوق عقب

این خودرو همچنین مجهز به سیستم های کنترل پایداری (ESC)، کنترل کشش (ATC ،TRC ،ASR و TCS)، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ABS ،EBA ،EBD ،BA ،BAS و EVA به علاوه کیسه های هوای سرنشینان جلو و جانبی می باشد.

حال که با مشخصات اولیه این خودرو آشنا شدید وارد بحث طراحی و استایل آن می شویم.

نمای جلوی دیگنیتی

بررسی طراحی و استایل دیگنیتی

در نمای جلو، این خودرو در دو تیپ عرضه شده است که حالت اول کمی شبیه محصولات فولکس واگن است، خطوط افقی موازی تشکیل دهنده گریل بالایی خودرو است که گرافیک براق آن در چراغ های جلو ادامه پیدا کرده است. گریل پایین هم کمی عریض تر از نسخه فیس لیفت است و یک خط کرومی افقی در وسط آن خودنمایی می کند که با خطوط بالا هارمونی لازم را ایجاد کرده است.

هرچند که از نظر فرمی استایل معقول تر و اروپایی تری دارد و به شخصه آن را بیشتر می پسندم، اما به خاطر شباهت فرمی آن با محصول کراس اوور ریگان خودرو، به احتمال قریب به یقین گروه بهمن، گونهٔ دیگر که حرکت نگین های براق با فرم ریتمیک به سمت مرکز و لوگوی دانگ فنگ را دارد به ایران وارد می کند. در این فیس لیفت لنز چراغ های اصلی گرد است که در میان چراغ دی لایت قرار گرفته و با گریل لبه دار پایینی خود، فرمی تهاجمی تر و متفاوت تری را ارائه می کند.

نمای روبه روی دیگنیتی

در کل، نمای جلو سادگی و وقار خاص خود را دارد که همین سادگی آن با ترکیب چراغ های به سمت طرفین کشیده شده آن، زیبایی این خودرو را تشدید کرده است.

اما در نمای جانبی حس اسپرتی و چالش خطوط موشن لاین بیشتر خودنمایی می کنند و کشیدگی چراغ های جلو به طرفین گلگیرها، ناخواسته بیننده را به یاد کیا اسپورتیج نسل دوم می اندازد. خط کات لاین بازشوی درپوش موتور هم از بغل های گلگیر رد شده است.

نمای جانبی دیگنیتی

منطقه گرین هاوس Greenhouse که همان شیشه های جلو، عقب و جانبی هستند، در عقب به نرمی به سمت پایین متمایل می شوند و فرم کلی بدون هیچ اغراق خاصی به سادگی و زیبایی نقش خود را به عنوان یک کوچه چهار درب ایفا می کند. خطوط کارکترلاین بر روی پانل های درب چیزی شبیه مرسدس های A کلاس است که هرچه به سمت عقب می رود، حس جمع شدن را القاء می کند؛ مانند حیوانی که برای سرعت گرفتن خیز برداشته است.

برای تشدید این حس، یک تریم تیره با زهوار کرومی نیز در پایین درب های جانبی قرار گرفته که هم حس خیز را بیشتر می کند و هم باعث کشیده تر شدن خودرو می شود. قطعات ضربه گیر پلاستیکی دوروتادور گلگیرها هم به رنگ تیره هستند که حس ماجراجویی SUV بودن این کراس اوور میدل سایز را در بیننده الفاء می کنند و به طور کل، استایل جوان پسندانه ای را دارند.

دیگنیتی از نمای پشت

اما در نمای عقب ما با ترند روز، یعنی چراغ های عقب کشیده و حس ابرو قجری روبرو هستیم که این مجموعه چراغ ها، با یک قوس کاملاً محسوس از نیمه چپ به راست خودرو کشیده شده است و شما در نگاه اول گرد و برجسته بودن پنل پشتی خودرو را به خوبی مشاهده خواهید کرد که مجموع درب صندوق بار و چراغ ها، با یک خط کات لاین از نمای جانبی جدا شده و حس و حال شاسی بلندهای آئودی را در چشمان بیننده زنده می کند.

از آنجایی که مجموعه چراغ های اصلی عقب با درب صندوق باز می شوند، یک سری چراغ دیگر بر روی گوشه های سپر عقب تعبیه شده است که علاوه بر تکمیل کارایی چراغ ها، وظیفه دیده شدن خودرو در شب و هنگامی که درب صندوق باز است را به عهده دارند، اما باید توجه داشته باشید که محل وقوع این چراغ ها دقیقاً در جایی است که بیشترین برخوردهای فیزیکی در نمای عقب خودرو صورت می گیرد، پس در هنگام دنده عقب گرفتن و حفط فاصله های جانبی و عقب این خودرو باید بیشتر دقت کنید.

نمای پشت دیگنیتی

در نمای عقب، همچنین وجود قطعه ای مکمل، چیزی شبیه به دیفیوز در زیر سپر واقع شده که در خود جای نصب پلاک را در مرکز و در طرفین محل خروجی اگزوز به رنگ کرومی را در بر گرفته است و یک قطعه تریم و تزئینی با سه پره برجسته، در زیر محل پلاک خودرو تعبیه شده که حس ماجراجویی و پویایی را به خوبی در مشتریان جوان تحریک می کند و همچنین مکمل خوبی در فرم خوابیده شیشه عقب، باله برجسته بالای آن است و هم ارتفاع بصری خودرو را کاهش داده است.

آخرین آگهی های خرید و فروش دانگ فنگ

منبع: بلاگ دیوار

به "برندسازی به سبک ایرانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندسازی به سبک ایرانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید