آنالیز تخصصی مودم نزتک 99DX: اینترنت پرسرعت روی میزکار شما است

به گزارش وبلاگ فروش، در سال های اخیر استقبال کاربران ایرانی از مودم های رومیزی سیم کارتی یا 4G بالا رفته است.

آنالیز تخصصی مودم نزتک 99DX: اینترنت پرسرعت روی میزکار شما است

اینترنت موبایل در دسترس ترین و سریع ترین اتصال برای کاربران عادی است و دردسرهای ثبت نام و کابل کشی و رانژه و غیره اینترنت ثابت را ندارد. سرعت اینترنت موبایل چندین برابر سرعت اینترنت ثابت است و همین امر موجب شده کاربران خانگی به دنبال مودم های رومیزی برای خانه باشند تا چندین دستگاه به وسیله وای فای به اینترنت وصل شوند.

مودم های رومیزی از قدرت پردازشی بیشتری نسبت به مودم های جیبی برخوردار هستند؛ دارای آنتن های خارجی بوده که قدرت آنتن دهی بهتر ارائه می نمایند؛ از درگاه های شبکه LAN برخوردار بوده که باعث می شوند لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی را با کابل شبکه به مودم وصل کنید و اینترنت سریع تر با تاخیر کمتری بگیرید.

شرکت های زیادی سعی کردند مودم های رومیزی 4G را وارد بازار ایران نمایند. در حالی که عموتا شاهد برندهای هواوی، تی پی لینک، دی لینک و زدتی ایی هستیم؛ به تازگی برند نزتک (Naztech) هم یک مدل مودم رومیزی 4G LTE به نام 99DX عرضه نموده است.

hdr

نزتک دیگر برند ناآشنایی در بازار ایران نیست و پیش تر، مودم های جیبی و همراه نسبتا با کیفیت این شرکت را آنالیز کردیم و کاربران با آن ها آشنا هستند. مودم های نزتک 99C، نزتک 99B و نزتک 77C در بازار مودم های همراه با استقبال و محبوبیت کاربران روبرو شدند و حالا می خواهیم ببینیم مودم رومیزی نزتک چه مزایا و معایبی دارد و مشخصات آن چگونه است.

پس، با ما همراه باشید تا سراغ آنالیز کامل و تخصصی مودم نزتک 99DX برویم:

طراحی: خلاقانه و بسیار انعطاف پذیر

شکل و شمایل مودم نزتک DX99 باعث تعجب شما می گردد. احتمالا تا حالا یک مودم 4G با چهار آنتن خارجی ندیده باشید. به علاوه اینکه یک پایه ثابت برای قرار دریافت روی میز و سطوح صاف دارد ولی بدنه در حالت متغیری قرار می گیرد و می توانید در هر زاویه ای تنظیم کنید. در ادامه دلایل این طراحی می گوییم.

بدنه اصلی این مودم مربعی است و در وسط آن یک صفحه نمایش عظیم دایره ای خودنمایی می نماید. در دو رنگ سفید و مشکی طراحی شده که در هر دو یک هاله دایره ای طلایی رنگ دور صفحه نمایش قرار می گیرد. در پایین نمایشگر علامت شرکت Naztech و عبارت 4G LTE حک شده است.

در بدنه پشتی شاهد درگاه شبکه، سوکت آداپتور برق مودم و برچسب اطلاعات و مشخصات مودم هستیم ولی می توانید درپوش پشتی را بردارید تا به باتری نسبتا عظیم مودم برسید. باتری این مودم قابل جدا شدن است و به راحتی می توانید با باتری جدیدی جایگزین کنید.

خبر خوش اینکه این مودم بودن باتری هم کار خواهد نمود. در روزهایی که خانه هستید و به پریز برق دسترسی دارید؛ می توانید باتری مودم را درآورده و مودم را به طور مستقیم با آداپتور برق روشن کنید.

برای شارژ باتری در کناره پایین دستگاه یک درگاه USB-A قرار داده شده است و در کنار آن شیار میکرو سیم کارت را می بینیم. طراحی بسیار زیبا و انعطاف پذیر این مودم به طوری است که به سادگی می توانید بدنه مودم را کج نموده و به درگاه USB-A و شیار سیم کارت دسترسی پیدا کنید و دیگر سختی ها و دردسرهای دیگر مودم ها برای جا زدن سیم کارت یا اتصال کابل USB به بدنه مودم را نداشته باشید.

کلید روشن/خاموش مودم هم در پنل بالایی مودم دیده می گردد. این کلید؛ عملکردی چندگانه دارد و در ادامه آن را آنالیز می کنیم.

دو آنتن LTE کناری مودم قابلیت تنظیم 360 درجه دارند و می توانید آن ها را در هر جهتی تنظیم کنید تا گیرندگی سیگنال های مودم بیشتری داشته باشید. دو آنتن وای فای دیگر مودم به بدنه پشتی چسبیده و باز قابلیت چرخش 270 درجه دارند. آنتن ها قابل جدا شدن نیستند و به نظر هم نمی رسد احتیاجی به جداسازی آن ها باشد.

نمایشگر این مودم از نوع OLED و با وضوح بالا است. حداقل می توانیم بگوییم نسبت به بسیاری از مودم ها و از جمله نمایشگرهای مودم های همراه نزتک رزولوشن بهتری دارد.

نکته مهم درباره نمایشگر مودم 99 دی ایکس، این است که کل باکس دایره ای وسط مودم برای نمایشگر نیست و بخش مربعی کوچی در حد 2 الی 2.5 اینچ برای نمایشگر استفاده می گردد. روی این نمایشگر اطلاعات خوبی نمایش داده شده و با فاصله نزدیک به 5 متری هم خوانا هستند.

اما حالا چرا چنین طراحی برای مودم نزتک 99DX در نظر گرفته شده است. این طراحی اجازه می دهد مودم را در شرایط های مختلف استفاده کنید. مثلا، روی میز قرار دهید؛ با پایه به دیوار یا بدنه میزکار پیچ و مهر کنید؛ بدون اینکه ضربه یا خراش یا محدودیتی برای بدنه مودم ایجاد گردد. حالت های مختلفی از نحوه قراردهی مودم را خواهید داشت تا به شما بیشترین کارایی را بدهد.

به سرعت می توانید به کلید پاور و شیار سیم کارت یا درگاه USB-A برای شارژ باتری دسترسی پیدا کنید؛ درگاه شبکه LAN/WAN به سادگی و راحتی در دسترس شما است و با برداشتن درپوش باتری، می توانید سریعا آن را تعویض کنید.

اگرچه می گوییم نزتک 9DX یک مودم رومیزی است و چندان برای حمل و نقل و همراه بودن مناسب نیست ولی وزن زیادی ندارد و فقط 180 گرم است. همین طور، اگر به برق شهری وصل نکنید؛ به راحتی می توانید از یک اتاق به اتاق دیگری ببرید یا با خود و در کیف تان از خانه به محل کار یا دانشگاه و کافی شاپ و محل ارائه خود ببرید.

من که از طراحی جالب این مودم غافل گیر شدم و به عنوان یک مودم رومیزی، بالاترین انعطاف پذیری و بهره وری را می دهد.

مشخصات: ایده آل یک مودم رومیزی میان رده

نزتک 99 دی ایکس یک مودم 4G LTE است. در رده LTE Cat 4 که یک رده آشنا برای کاربران است و دیگر همه می دانند مودم های این رده برای دانلود حداکثر سرعت 150 مگابیت و در آپلود سرعت 50 مگابیت را دارند.

یک مسئله ای که ممکن است دغدغه کاربران ایرانی باشد؛ باندهای فرکانسی 4G و 3G پشتیبانی شده توسط این مودم است. بیایید یک نگاه به باندهای رادیویی پذیرش توسط این مودم بیندازیم:

4G FDD: B1,B3,B5,B8

4G TDD: B38,B39,B40,B41

WCDMA: B1,B5,B8

GSM: 900/1800MHz

این فرکانس ها توسط همه اپراتورهای موبایل ایران پشتیبانی می شوند و شما مسئله ای در استفاده از سیم کارت های مختلف ندارید. مودم نزتک 99 دی ایکس کاملا آنلاک است و هر سیم کارتی از هر اپراتوری را می توان روی آن سوار و سریعا به شبکه موبایل و اینترنت وصل شد.

این مودم از فرکانس 3500 مگاهرتز پشتیبانی نمی نماید و به این ترتیب سیم کارت TD-LTE روی آن کار نخواهد نمود. بحث تجمیع فرکانس (CA) نیز کلا منتفی است؛ چون مودم های رده LTE Cat 6 به بالا دارای قابلیت تجمیع فرکانس هستند.

hdr

در حالی که گفتیم سرعت دانلود حداکثری روی شبکه 4G برابر 150 مگابیت و آپلود 50 مگابیت است؛ اگر به شبکه 3G وصل شوید؛ حداکثر سرعت دانلود به 42 مگابیت کاهش پیدا نموده و حداکثر سرعت آپلود هم 11.5 مگابیت خواهد بود.

تراشه این مودم از شرکت مدیاتک و با 4 گیگابایت حافظه رم EMMC و 512 مگابیت رم DDR2 است. این مشخصات نشان می دهند یک مودم کاملا پرقدرت برای مصارف رومیزی و اتصال هم زمان چندین دستگاه به اینترنت و وای فای است.

در وای فای، از استاندارد 802.11n پشتیبانی می نماید و باندهای رادیویی فرکانس 2.4 گیگاهرتز در دسترس هستند. حداکثر سرعت وای فای روی این دستگاه به 300 مگابیت می رسد و 10 دستگاه به طور همزمان می توانند به وای فای وصل شوند.

از نظر امنیت ارتباطات بی سیم، به پروتکل WPS به همراه سیستم رمزنگاری WPA2 مجهز است.

در اینجا آرزو می کنیم ای کاش چنین مودم قدرتمندی از وای فای دو بانده پشتیبانی می کرد تا بتوان از سرعت های بیشتر و باندهای رادیویی خلوت تر استفاده کرد.

باتری در نظر گرفته شده برای این مودم ظرفیتی 3 هزار میلی آمپر ساعتی دارد و به گفته خود شرکت نزتک، دوام باتری 6 الی 8 ساعتی خواهد داشت. در تست ها نشان می دهیم که واقعا این ادعا درست است یا خیر!

در بخش طراحی اشاره کردیم که این مودم دارای یک شیار سیم کارت میکرو، یک درگاه USB-A برای شارژ باتری، درگاه شبکه LAN/WAN صد مگابیتی برای اتصال مستقیم یک کامپیوتر، لپ تاپ، کنسول بازی و … است.

در جمع بندی این بخش می توان گفت نزتک 99 دی ایکس مشخصات یک مودم رومیزی میان رده را دارد؛ مشخصاتی که برای هر کاربر رومیزی کافی است و باید دید کارایی ارائه شده چقدر است.

نصب و راه اندازی: ساده مثل آب خوردن

گفتیم این مودم هم با باتری و هم با برق شهری کار می نماید. شما در مکان هایی که به برق دسترسی ندارید یا سخت است؛ می توانید از باتری استفاده کنید و در زمان هایی که پریز برق کنار دست شما است؛ بدون باتری و با برق شهری مودم را روشن کنید.

سیم کارت مودم را به وسیله پنل پایین وارد مودم نموده و کلید پاور را فشار می دهیم تا مودم روشن گردد. سرعت لود و آماده به کار شدن مودم خوب است و سریعا در دسترس قرار می گیرد. اگر سیم کارت روی مودم انداخته و روشن نموده باشید؛ یکی دو ثانیه بیشتر طول نمی کشد که شبکه موبایل شناسایی شده و اطلاعات شبکه را روی صفحه نمایش ببینید و در واقع مودم آماده استفاده باشد.

وای فای این مودم به طور پیش فرش روی SSID به پیش وند NZT-99D فعال می گردد و رمزعبور آن بسیار ساده است که در بدنه پشتی مودم نوشته شده است. یکی از نخستین کارهایی که باید انجام گردد؛ تغییر نام شبکه وای فای و رمزعبور آن است.

اما با همین اطلاعات وای فای پیش فرض هم می توانیم به اینترنت وصل شویم و آغاز به استفاده کنیم.

روی خود مودم Naztech 99DX سیستم عامل اندروید 6 نصب شده که برای نمایش اطلاعات روی صفحه نمایش اولد استفاده می گردد. کیفیت و وضوح نمایشگر این مودم بسیار خوب است و با کلید پاور بالای مودم می توانیم اسلایدرهای دیگر را بیاورید و نمایش دهید. اگر اطلاعات روی نمایشگر درست و خوانا مشاهده نشدند؛ می توانید کمی بدنه مودم را زاویه بدهید تا بهتر خوانده شوند.

برای صرفه جویی در مصرف انرژی باتری، صفحه نمایش پس از یک دقیقه خاموش شده و دوباره با فشردن کلید پاور می توانید آن را روشن کنید. روی صفحه نمایش اطلاعاتی مانند شرایط آنتن دهی 4G، شرایط شبکه وای فای و LAN، تعداد کاربران متصل به وای فای، تعداد پیامک های رسیده، نام اپراتور موبایل، مدت زمان اتصال به اینترنت، میزان مصرف اینترنت و باتری نمایش داده می گردد.

ولی همانند هر مودم روتر دیگری می توانید با وارد کردن آدرس آی پی 192.168.199.1 به پنل تحت وب دسترسی پیدا کنید. پنل کاربری این مودم ساده، خلوت و تمیز است.

در نوار ردیف بالا می توانید درصد شارژ باتری، شرایط شبکه LAN، شرایط شبکه موبایل، نام اپراتور موبایل، شرایط آنتن دهی شبکه موبایل، شرایط اتصال به اینترنت و اطلاعات دیگر را مشاهده کنید.

منوها در بخش سمت چپ چیده شدند و توسط آن ها می توانید به گزینه ها و تنظیمات پیشرفته دسترسی پیدا کنید. در حالی که شاهد منوهایی مانند SMS و Phonebook هستیم؛ غالب تنظیمات در بخش Settings هستند.

در این بخش تنظیماتی برای درگاه WAN، انتخاب شبکه، تنظیمات پایه شبکه وای فای مانند نام شبکه، رمزعبور وای فای، انتخاب الگوریتم رمزنگاری اطلاعات، تنظیمات روتر و غیره هستیم.

در پنل تحت وب این مودم می توانید از ابزارها و امکاناتی مانند گزارش گیری ترافیک مصرف اینترنت هر دستگاه، فیلترسازی آدرس MAC و IP، فایروال SPI و NAT، مشاهده فهرست دستگاه های متصل به وای فای و تنظیمات رایج مورد احتیاج کاربر استفاده کنید.

تست و ارزیابی

برای تست مودم نزتک 99DX، چندین روز سایر اینترنت های موجود در خانه را قطع نموده و روی لپ تاپ و موبایل به اینترنت این مودم وصل شدیم. بارها شرایط آنتن دهی موبایل مودم را زیرنظر داشته و با نرم افزار Speedtest، سرعت دانلود و آپلود اینترنت به همراه پینگ را ارزیابی کردیم. برای ارزیابی شرایط آنتن دهی وای فای از نرم افزارهای WiFi Tools Master و WiFi Analyzer استفاده کردیم.

همین طور چندین بار شرایط شارژ و دوام باتری بدون برق شهری را سنجش کردیم تا دقیقا بدانیم با این مودم چقدر می توان به اینترنت فورجی بدون احتیاج به برق استفاده کرد. سعی کردیم با لپ تاپ و موبایل، همزمان به وای فای مودم وصل شده و سرعت آن را ارزیابی کنیم تا ببینیم اتصال یک دستگاه با اتصال دو دستگاه چه تفاوتی دارد.

آنتن ها را در جهت های مختلف تنظیم نموده و باز سعی کردیم تست ها را تکرار کنیم. متاسفانه، فرصت تست سیم کارت ها و اپراتورهای مختلف روی این مودم نشد و فقط با یک سیم کارت فورجی پلاس ایرانسل توانستیم به اینترنت 4G وصل شویم.

نخست، باید بگوییم فرایند اتصال لپ تاپ و گوشی موبایل به وای فای این مودم بسیار راحت و تمیز است؛ سریعا وصل می شوند و اینترنت روی آن ها به اشتراک گذاشته می گردد. در طول مدت اتصال، اصلا شاهد قطعی و ناپایداری شبکه نیستیم و یک اتصال دائمی برقرار می گردد. دلیل آن، پردازنده و رم قدرتمند استفاده شده روی این دستگاه است.

در بیشتر اوقات، چهار آنتن شبکه موبایل روشن و فعال هستند که نشان می دهد آنتن دهی خوبی دارد و همین انتظار را هم داشتیم. در بعضی از ساعت های شبانه روز این آنتن دهی کاهش پیدا نموده و سه آنتن فعال بودند. جابه جای مودم زیاد روی آنتن دهی تاثیری نداشت و همین طور در تست سرعت ها افت خاصی را شاهد نبودیم.

سرعت اینترنت و وای فای

با اتصال لپ تاپ به مودم به وسیله کابل شبکه، سرعت دانلود اینترنت حداکثر به 25.3 مگابیت رسید. در غالب اوقات سرعت هایی مانند 21 و 23 مگابیت ثبت می گردد و البته در زمان شلوغ شبکه مانند ظهر یا اوایل شب سرعت به 12 مگابیت کاهش پیدا می کرد.

سرعت آپلود تا 9 مگابیت می رود و در غالب اوقات 6 الی 7 مگابیت است. پینگ شبکه بسیار خوب و تقریبا همواره زیر 30 میلی ثانیه است. در بهترین حالت پینگ 19 میلی ثانیه را داشتیم ولی پینگ غالب حوالی 25 میلی ثانیه است.

در تست سرعت اینترنت روی موبایل و وای فای و از فاصله 4 متری، سرعت دانلود به مرز 25 مگابیت نزدیک می گردد و سرعت آپلود از 7 مگابیت فراتر می رود. وقتی کمی بیشتر از مودم فاصله می گیریم و در فاصله 7 متری هستیم؛ سرعت دانلود 16، 12 و 11 مگابیت است. در موبایل هم پینگ شبکه عالی و زیر 30 میلی ثانیه است.

این سرعت ها برای یک مودم رومیزی همراه رده LTE Cat 4 عالی هستند و با یک مودم همراه رده LTE Cat 6 برابر می نمایند. مهم ترین دلیل آن، آنتن های پرقدرت خارجی همراه مودم بوده که باعث آنتن دهی بهتر و افزایش سرعت و کیفیت اینترنت می شوند.

در آنتن دهی وای فای و از فاصله دو متری، قدرت سیگنال ها منفی 34 دسی بل است که در رده بهترین آنتن دهی قرار می گیرد.

در فاصله 5 متری قدرت آنتن دهی به منفی 42 دسی بل رسید که باز عالی است. در فاصله 7 متری قدرت سیگنال های وای فای دستگاه ما منفی 57 دسی بل و در فاصله 10 متری به 61 سی بل می رسد. این اعداد به ما می گویند به راحتی در یک آپارتمان 100 متر مربعی می توان از وای فای مودم نزتک 99 دی ایکس استفاده نموده و سرعت خوبی داشت. در بیشتر اوقات، قدرت آنتن دهی زیر 60 دسی بل است که بسیار رضایت بخش تحلیل می گردد.

در نمودارهای زیر هم مشاهده می کنید که شرایط سیگنال مودم نزتک 99 دی ایکس بهتر از سایر شبکه های وای فای است:

تست باتری مودم نزتک 99DX

باتری این مودم ظرفیتی 3 هزار میلی آمپرساعتی دارد. خود شرکت نزتک مدعی است مودم با این باتری دوامی 6 الی 8 ساعت دارد. می توانید باتری مودم را درآورده و با برق شهری کار کنید ولی باتری برای مواقعی است که برق قطع شده یا مودم را به مکانی بردید که برق شهری در دسترس نیست.

باتری را با دو روش درگاه USB-A و آداپتور برق می توانید شارژ کنید. با آداپتور برق بیشتر طول می کشد و براساس محاسبات ما نزدیک به 3 ساعت و شاید بیشتر زمان می برد تا به بالای 80 درصد برسد. ولی با درگاه USB و بدون اتصال کابل برق شهری، نزدیک به 2 ساعت زمان احتیاج است تا سطح انرژی باتری بالای 80 درصد برسد.

اما اینکه شارژ باتری مودم چقدر است؛ کاملا به خود شما و مصرف تان بستگی دارد. ما یک بار با اتصال لپ تاپ به مودم روی شبکه فورجی و انجام کارهای مختلف از وبگردی تا دانلود فیلم، آپلود ویدئو روی انیستاگرام و تلگرام و کارهای دیگر به رکورد 8 ساعت و 12 دقیقه رسیدیم.

اما وقتی دوباره باتری مودم را کامل شارژ نموده و این بار سه دستگاه شامل همان لپ تاپ بالا و دو گوشی تلفن همراه به وای فای وصل شدند؛ نزدیک به 5 ساعت و 37 دقیقه طول کشید تا مودم کاملا خاموش شد.

با داشتن قابلیت استفاده از باتری و برق شهری که می توان ادعا کرد در کمتر مودمی شاهد هستیم؛ تقریبا می توان گفت کاربر هیچ گاه به مشکل برنمی خورد.

حرف آخر

نزتک 99 دی ایکس بیشتر یک مودم رومیزی است تا یک مودم همراه ولی می تواند به عنوان مودم همراه هم استفاده گردد.

دارای بودن دو آنتن LTE و دو آنتن WiFi عظیم ترین مزیت آن است که باعث می گردد شما اینترنت و وای فای سریعی در رقابت با دیگر مودم های رومیزی و همراه هم رده داشته باشید.

قدرت پردازنده مودم بالا است؛ باتری مودم بیش از 8 ساعت شارژ می دهد و البته شما می توانید باتری را درآورده و در طول کل شبانه روز از برق شهری استفاده کنید یا با تعویض باتری خالی با یک باتری شارژ شده؛ دو برابر شارژ داشته باشید.

با کابل شبکه می توانید به مودم وصل شوید و نمایشگر اولد دستگاه وضوح خوبی دارد تا بعضی اطلاعات ضروری را همواره پیش رو داشته باشید. طراحی این مودم شما را غافل گیر خواهد نمود و در عمل متوجه فواید آن می شوید.

در این میان مودم نزتک 99DX با چند کاستی روبرو است که همگی قابل چشم پوشی هستند. دوست داشتیم این مودم بسیار خوب از وای فای دو بانده برخوردار بود؛ شیار کارت حافظه داشت و از درگاه USB برای اشتراک گذاری دستگاه های دیگر روی وای فای بهره می برد. بعضی از کاربران هم به تعداد درگاه های LAN بیشتری احتیاج پیدا خواهند کرد.

حالا سراغ قیمت این مودم جذاب برویم. شاید انتظار داشته باشیم این مودم با قیمتی در حدود 2 الی 3 میلیون تومان عرضه گردد ولی قیمت مصرف نماینده آن 1.5 میلیون تومان برچسب خورده است. یعنی از یک مودم همراه ساده نیز ارزان تر است.

این قیمت کاملا در بازار رقابتی است و به این محصول ارزش خرید می دهد. شما اگر بخواهید یک مودم رومیزی با این مشخصات از برندهای دیگر بخرید؛ حداقل باید 1 میلیون تومان بیشتر هزینه کنید. با این قیمت شاید بسیاری از کاربران متقاضی خرید مودم همراه نیز پشیمان شده و به سوی خرید چنین مودمی تغییر نظر دهند.

حرف آخر اینکه برای کاربران خانگی و کاربران تجاری کوچک یک مودم رومیزی با ارزش خرید بالا است. یک روش سریع برای دسترسی به اینترنت پرسرعت و وای فای قوی، بهترین آنتن دهی و انعطاف پذیری بالا در هنگام قطعی برق یا جابه جایی مودم در صورت احتیاج!

لینک خرید مودم نزتک 99DX از دیجی کالا

مودم های رومیزی که قابلیت اتصال به اینترنت همراه را دارند؛ در بازار ایران محبوب و پرطرفدار هستند. چون چند مزیت را با هم به کاربر…

مودم به روز، قدرتمند و بین المللی هواوی B618 دوباره در ایران رویت شد! سایت دیجی کالا و چند سایت دیگر این مودم را موجود زدند و اگرچه…

این روزها همه ما درگیر آموزش مجازی، تماس تصویری و جلسات ویدئویی راه دور شدیم. مدارس و دانشگاه ها برای سال تحصیلی جدید بازگشایی شدند و…

در میان مودم های رومیزی 4G، هواوی B612 معروف تر و پرفروش تر است. پشتیبانی از سیم کارت و اینترنت TD-LTE به همراه مودم LTE CAT 6 از جمله…

مودم های 4G رومیزی نسبت به مودم های همراه مزایایی دارند که باعث می گردد توجه کاربران را به سوی خود جلب نمایند. مودم های رومیزی که سیم کارت می خورند…

آیا مودم های رومیزی از سیم کارت پشتیبانی می نمایند؟ یعنی می گردد روی آن ها سیم کارت یک اپراتور را انداخت و به اینترنت موبایل وصل شد؟ شاید برای بسیاری…

هفته ها ماندن در خانه از ترس کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک و منحوس، بدون اینترنت غیرممکن است. تازه اگر دورکاری، کار در…

دیروز اتفاق جالبی افتاد که برای خودم هم تازگی داشت و حیفم آمد به اشتراک نگذارم. دوستی ازم درخواست کرد برای شرکت کوچک و چند…

منبع: شبکه چی

به "آنالیز تخصصی مودم نزتک 99DX: اینترنت پرسرعت روی میزکار شما است" امتیاز دهید

1 کاربر به "آنالیز تخصصی مودم نزتک 99DX: اینترنت پرسرعت روی میزکار شما است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تخصصی مودم نزتک 99DX: اینترنت پرسرعت روی میزکار شما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید