بایدن اعتراف را چاشنی عوام فریبی کرد

به گزارش وبلاگ فروش، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا در مصاحبه با سی بی اس به این واقعیت که نژادپرستی در آمریکا امری سازمان یافته است اذعان کرد و گفت این ناهنجاری نه تنها در نیروی پلیس، بلکه در خانه، نظام آموزشی و هرچیز دیگری که با آن سر و کار داریم، نهادینه شده است.

بایدن اعتراف را چاشنی عوام فریبی کرد

با این حال، به گفته وی، این چیزی نیست که نتوان با آن مقابله کرد و همه پلیس های آمریکایی هم نژادپرست نیستند.

وی همچنین از لزوم ارائه استانداردی ملی برای تعریف رفتار مناسب پلیس سخن گفت.

لازم به ذکر است بایدن از سلب بودجه ادارات پلیس استقبال نمی نماید اما می گوید این بودجه بندی باید شرایط محور و مبتنی بر پیروی از استانداردهای تعیین باشد.

به گزارش وبلاگ فروش، رنگین پوستان آمریکا به طور سنتی تمایل بیشتری برای رای دادن به حزب دموکرات دارند. اما قتل جورج فلوید سیاه پوست که بیش از دو هفته پیش در ایالت مینه سوتا رخ داد و به خیزش مردمی علیه نژادپرستی منجر شد؛ به دموکرات ها این فرصت را داد که با توجه به موسم انتخابات 2020، دولت جمهوریخواه دونالد ترامپ را مسئول این پدیده نهادینه شده نشان دهند.

این در حالی است که در واقعیت هم ترامپ طی چهار سالی که از دوران زمامداریش در کاخ سفید می گذرد، گفتار و کرداری را در پیش گرفته که خشونت پلیس، فزونی نژاد سفید و ملی گرایی را تائید می نماید.

اما در عمل، آنچه که امروز در آمریکا شاهد هستیم نتیجه سیاست هایی است که خاص دوره ریاست جمهوری ترامپ نیست و در دوره حاکمیت دموکرات ها که از قضا باراک اوباما را به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه پوست راهی کاخ سفید کردند؛ ادامه داشته است.

پس مصاحبه های بایدن در حمایت از حقوق رنگین پوستان یا زانو زدن دموکرات ها به احترام فلوید که 8 دقیقه فشار زانوی پلیس را بر گردن خود تحمل کرد و به همین دلیل هم جان داد؛ بیش از آنکه اذعان به واقعیت باشد؛ بازی با مردم برای جمع کردن رای بیشتر است. حتی اینکه بایدن می گوید همه پلیس های آمریکایی هم نژادپرست نیستند، از این بابت است که مبادا به ازای جلب آراء رنگین پوستان، حمایت پلیس سفیدپوست آمریکا را از دست بدهد.

در حزب جمهوریخواه هم این فرایند به گونه ای متفاوت در جریان است و اگر می بینیم جمهوریخواهان سرشناسی چون میت رامنی، جورج دبلیو بوش یا دیک چنی، از رای دادن به ترامپ خودداری و با معترضان همراهی می نمایند؛ از این بابت است که می کوشند با متهم جلوه دادن ترامپ، حزب جمهوریخواه را از اتهام نژادپرستی مبرا نمایند تا مبادا در انتخاب های آینده، این موضوع به ضرر جمهوریخواهان تمام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بایدن اعتراف را چاشنی عوام فریبی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن اعتراف را چاشنی عوام فریبی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید