انتقاد 2 شرکت آلمانی از قانون داده اتحادیه اروپا

به گزارش وبلاگ فروش به نقل از رویترز، کشورهای اروپایی و قانونگذاران اتحادیه اروپا مشغول آنالیز جزئیات قانون داده(Data Act) هستند که سال گذشته از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد شد و ممکن است سال جاری تصویب گردد.

انتقاد 2 شرکت آلمانی از قانون داده اتحادیه اروپا

پیش نویس قانون مذکور داده های شرکتی و مصرف نمایندگان اتحادیه اروپا را در بر می گیرد و بخشی از مجموعه قوانینی است که با هدف کنترل قدرت شرکت های بزرگ فناوری آمریکا ارائه شده و به این منطقه یاری می نماید به اهداف خود در حوزه دیجیتال و حفظ محیط زیست دست یابد.

شرکت های آمریکایی گله دارند که لایحه مذکور بسیار محدود نماینده است اما همتایان آلمانی شان مدعی هستند که چنین قانونی شرکت ها را ملزم به اشتراک گذاری داده ها با طرف های ثالث برای ارائه خدمات پس از فروش یا سایر خدمات مبتنی بر داده می نماید و در نتیجه می تواند اسرار تجاری را به خطر بیندازد.

2 شرکت آلمانی در نامه ای مشترک به اورسولا فون در لاین رییس کمیسیون اروپا، مارگارت وستاگر کمیسر رقابت منطقه و تیری برتون کمیسیونر اروپا در امور بازارهای داخلی، نوشته اند: چنین قانونی با الزام به اشتراک گذاری اطلاعات (از جمله داده های مربوط به دانش خاص و طراحی) قدرت رقابت در اروپا را تضعیف می نماید.

در بخش دیگری از نامه آنها آمده است: این امر به طور موثر به معنای آن است که شرکت های اتحادیه اروپا باید داده هایشان را برای رقبای طرف ثالث فاش نمایند، به خصوص عده ای که در اروپا فعالیت نمی نمایند و در نتیجه اقدامات حمایتی قانون داده درباره آنها تاثیری نخواهد داشت.

نامه مذکور خواهان آن شده تا مقررات طوری تنظیم شوند که شرکت ها بتوانند درخواست اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به اسرار تجاری، امنیت سایبری، سلامت و ایمنی را که در خطر هستند، رد نمایند. بعلاوه گستره دستگاه هایی که در این قانون گنجانده می شوند نیز نباید وسیع باشد.

این شرکت ها در مورد قوانینی که به مشتریان اجازه می دهد تامین نماینده سرویس های ابری خود را تغییر دهند، معتقدند که قانون باید به مشتریان و تهیه نمایندگان سرویس اجازه دهد با آزادی کامل روی قراردادهایی توافق نمایند که برای هر دو طرف تجاری کارآمد باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقاد 2 شرکت آلمانی از قانون داده اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد 2 شرکت آلمانی از قانون داده اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید