افزایش مهاجرت سازندگان مسکن به ترکیه و گرجستان!

به گزارش وبلاگ فروش، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از سازندگان مسکن ایران به کشور های ترکیه و گرجستان مهاجرت کردند، گفت: معاملات ملک خارجی در مشاوران املاک تخلف و بعلاوه نگارش دلاری در قراراد ها ممنوع است.

افزایش مهاجرت سازندگان مسکن به ترکیه و گرجستان!

داود بیگی نژاد در تبادل نظر با ایلنا؛ با بیان اینکه معاملات ملکی خارجی در بنگاه و مشاوران املاک داخل کشور ممنوع و تخلف است، گفت: به علت اینکه کار برای مشاوران املاک نیست و بازار مسکن ایران در رکود قرار گرفته است شاهد این تخلف و معاملات املاک خارجی بین بعضی از مشاوران املاک هستیم.

وی ادامه داد: این اقدام تخلف است و ما هم از خروج سرمایه های کشور در قالب خرید ملک خارجی استقبال نمی کنیم. به هر میزان که بازار ملک کشور های خارجی را رونق بدهیم به همان میزان دلار از کشورمان خارج می گردد و این خروج سرمایه در آینده برای کشورمان بسیار خطرناک است.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به افزایش مهاجرت سازندگان مسکن از کشور گفت: تعداد قابل توجهی از سازندگان مسکن از کشورمان به کشور های ترکیه و گرجستان مهاجرت کردند و علت مهاجرت سازندگان این بود که کشورمان شرایطی ایجاد شده که سازنده به هدف مالی خود دست پیدا نمی نماید.

بیگی نژاد اضافه کرد: در این شرایط اگر سرمایه سازنده به میزان مهاجرت برسد، مهاجر خواهد شد و امکانات و سرمایه خود در سایر کشور ها به کار می گیرد. در غیر این صورت وارد بازار های موازی و دلالی می گردد، بازار هایی که برای حاکمیت مزاحمت ایجاد می نماید.

وی تاکید نمود: البته مشاوران دارای پروانه کسب نمی توانند نسبت به معامله ملک خارجی اقدام نمایند چراکه حتی نگارش دلاری هم در قرارداد ها تعریف نشده و تخلف محسوب می گردد و عمده معاملات املاک خارجی در دفاتر خصوصی انجام می گردد.

منبع: فرارو

به "افزایش مهاجرت سازندگان مسکن به ترکیه و گرجستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مهاجرت سازندگان مسکن به ترکیه و گرجستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید