ابتلای بچه ها شش تا 9 ماهه درموج پنجم

به گزارش وبلاگ فروش، خبرنگاران : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید یزد با بیان این که هیچ مسیری به جز رعایت پروتکل های بهداشتی برای مهار کرونا وجود ندارد، گفت: اگر دستورالعمل ها را رعایت نکنیم قادر به مهار موج پنجم نخواهیم بود.

ابتلای بچه ها شش تا 9 ماهه درموج پنجم

به گزارش وبلاگ فروش ، دکتر محمود نوری شادکام در مورد شرایط کرونایی استان در گفت وگو با فارس از یزد، اظهار کرد: موج پنجم کرونا یکی از گسترده ترین و شدیدترین موج هایی است که تا به امروز در سطح استان و کشور تجربه شده است.

وی اضافه کرد: با بیان این که تقریبا روزانه 300 بیمار کرونایی در استان یزد شناسایی شده و در مراکز اورژانش تحت درمان دارویی قرار می گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که هیچ مسیری به جز رعایت پروتکل های بهداشتی برای مهار کرونا وجود ندارد ،گفت: اگر دستور العمل ها را رعایت نکنیم حجم بیماران کرونایی در استان یزد روز به روز افزایش می یابد و کنترل آن بسیار دشوارتر از شرایط حاضر می گردد.

ابتلای بچه ها شش تا 9 ماهه در موج پنجم کرونا

محمدرضا احمدی مسئول مرکز خدمات جامع سلامت یزد هم ابتلای بچه ها شش تا 9 ماهه به ویروس کرونا را یکی از مهمترین دغدغه های ایجاد شده در موج پنجم کرونا دانست و اضافه کرد: آمار بستری های کرونایی در مراکز درمانی نگران نماینده شده و مردم باید بیش از پیش رعایت دستور العمل های بهداشتی در در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزایش مراجعه نمایندگان به مراکز درمانی و جامع سلامت را بیانگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی اسم کرد و گفت: مهار کامل کرونا در گرو احساس مسئولیت عمومی و رعایت بهداشت فردی است که باید در اولویت اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

مسئول مرکز خدمات جامع سلامت یزد توجه به مصوبات ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا را ضروری دانست و بیان نمود: مسئولان و دستگاه های اجرایی هم باید با تدوین راهکارهای کارشناسی و منسجم نظام سلامت را در مهار شیوع کرونا کمک نمایند.

کرونا همچنان در مدار صعودی

دکتر ابراهیم سلمانی با بیان این که در حال حاضر 517 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند، اظهار کرد: از این تعداد، 97 نفر به علت وخامت حالشان در بخش مراقبت های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می نمایند.

وی شرایط استان یزد در بحث شیوع کرونا قرمز دانست و اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، 204 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد پذیرش شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حال حاضر شهرستان های ابرکوه، اشکذر، بافق و بهاباد در شرایط نارنجی و سایر شهرستان ها در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفتند.

سلمانی اظهار داشت: هم استانی ها شیوه نامه های بهداشتی را همچنان رعایت و از حضور در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی جدا خودداری نمایند.

منبع: اقتصادنیوز

به "ابتلای بچه ها شش تا 9 ماهه درموج پنجم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای بچه ها شش تا 9 ماهه درموج پنجم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید