آغاز مطالعات کارشناسانه فرونشست زمین در مرغملک

به گزارش وبلاگ فروش، کارشناسان استان چهارمحال و بختیاری، مطالعات پژوهشی در خصوص محل فرونشست زمین را در روستای مرغملک آغاز کردند.

آغاز مطالعات کارشناسانه فرونشست زمین در مرغملک

وبلاگ فروش شهرکرد - جلسه فوری ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان شهرکرد، به ریاست احمدرضا امینیان معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار و با حضور سرپرست و معاونین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان، بخشدار لاران، اعضای شورای اسلامی روستای مرغملک، در فرمانداری شهرکرد برگزار شد.

دیروز یک سازه زیر زمینی در روستای مرغملک کشف شد؛ براساس مشاهدات و بررسی های اجرا شده این فضا های زیرزمینی که در اغلب نقاط چهارمحال و بختیاری به کنده معروف هستند در زیر بافت مسکونی قدیمی تعداد زیادی از روستا های شهرستان شهرکرد موجود است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: فرونشست زمین در روستای مرغملک در پی حادثه ترکیدگی لوله آب به وقوع پیوسته و بازدیدهایی به صورت میدانی از این روستا صورت گرفت .

احمدرضا امینیان گفت: به منظور شناخت موضوعات میراثی و تاریخی مقرر گشت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به انجام مطالعات اقدام نماید .

پس از انجام مطالعات کامل، به منظور توسعه گردشگری یکپارچه با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری امکان سرمایه گذاری برای بخش خصوصی وجود دارد و همچنین با توجه به وجود آثار تاریخی در برخی از مستثنیات مردم در روستای مرغملک برای توسعه گردشگری و بهره برداری هرچه بیشتر از این تاریخ کهن و با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی امکان سرمایه گذاری برای اهالی نیز وجود دارد .

بیشتر بخوانید

با توجه به اینکه در حال حاضر نشست در معبر روستا اتفاق افتاده و امکان بروز خطر وجود دارد با نظر کارشناسان میراث فرهنگی محل مورد نظر با مصالح مناسب و مورد تایید پر شود .

ش

وبلاگ فروش چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آغاز مطالعات کارشناسانه فرونشست زمین در مرغملک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز مطالعات کارشناسانه فرونشست زمین در مرغملک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید