گنج گرانبهایی که ماهیگیران یمنی از دل یک نهنگ کشف کردند

به گزارش وبلاگ فروش، سی ماهیگیر در یمن، استفراغ نهنگ به ارزش 1.1 میلیون پوند کشف کردند. آنها این ماده ارزشمند را در لاشه یک نهنگ در خلیج عدن یافتند. استفراغ نهنگ یا همان امبرگریس گران ترین ماده در صنعت عطرسازی است و ارزش آن در هر کیلوگرم حدود 35 هزار پوند برآورد می گردد.

گنج گرانبهایی که ماهیگیران یمنی از دل یک نهنگ کشف کردند

ماهیگیران که متوجه لاشه نهنگ شده بودند آن را به ساحل برده و باز کردند تا ببینند که در شکم آن عنبر وجود دارد یا نه. آن ها پس باز کردن شکم نهنگ توده هایی از استفراغ گران بها با وزن 127 کیلوگرم پیدا کردند که برای آن ها 1.1 میلیون پوند ثروت به دنبال داشت.

یک ماهیگیر در این رابطه گفت: به محض این که به آن نزدیک شدیم این بوی شدید به مشام می رسید و احساس می کردیم که درون این نهنگ چیزی وجود دارد. این ماده در ابتدا بوی بسیار بدی دارد اما پس از خشک شدن، رایحه ای شیرین و ماندگار ایجاد می نماید که آن را به عنصری مورد توجه در صنعت عطر تبدیل نموده است.

آنها درآمد 1.1 میلیارد پوندی را بین خود و دیگران که به کشف عنبر یاری نموده بودند تقسیم کردند و همچنین به خانه های نیازمندان در روستای خود نیز پول رساندند. این افراد خوش شانس همچنین برای خود خانه، ماشین و قایق خریدند و بعضی از آن ها که قصد ازدواج داشتند با پیدا کردن این ثروت جرات این کار را پیدا کردند.

باشگاه وبلاگ فروش

منبع: گردشبان

به "گنج گرانبهایی که ماهیگیران یمنی از دل یک نهنگ کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنج گرانبهایی که ماهیگیران یمنی از دل یک نهنگ کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید