هر روز 100 بار حرکت شنا در یک ماه؛ چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

به گزارش وبلاگ فروش، این تمرین فقط باعث مسائل ریکاوری بیش از حد می گردد و فاقد پیشرفتی است که شما برای مشاهده نتایج پس از آن 30 روز احتیاج دارید. برترین مزیت انجام 100 بار شنا این است که به شما انگیزه می دهد تا هر روز ورزش کنید.

هر روز 100 بار حرکت شنا در یک ماه؛ چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟

حرکت شنا یکی از برترین تمرینات با وزن بدن برای بالاتنه به منظور تقویت قدرت در قفسه سینه و به خصوص عضله سه سر بازوست. اما بعضی از افراد این حرکت را در حد افراط انجام می دهند و روزانه 100 بار شنا به مدت یک ماه کامل انجام می دهند.

جرمی اتیر یک حرکت شناس و مربی تناسب اندام است. کانال یوتیوب او بیش از 4 میلیون مشترک دارد و او اطلاعات دقیقی را ارائه می دهد. قابل توجه ترین اثری که در هفته اول تجربه خواهید کرد DOMS نام دارد که مخفف درد عضلانی با آغاز تاخیری است؛ حساسیت و دردی که یک تا دو روز پس از تمرین در عضلات خود تجربه خواهید کرد.

از آنجایی که عادت به انجام 100 بار شنا در روز ندارید، در چند روز اول بیشترین مقدار درد را در قفسه سینه، شانه ها و بازو های خود تجربه خواهید کرد، اما باید پس از هفته اول از بین برود. اگر در کمرتان احساس درد می کنید، به این معنی است که حرکت را اشتباه می زنید.

به طور کلی، ماهیچه های ما تمایل دارند پس از 48 ساعت استراحت به طور کامل بهبود یابند؛ بنابراین اگر 100 بار در روز این حرکت را انجام می دهید، عضلات زمان کافی برای ریکاوری ندارند و در هفته های 3 و 4 احساس خستگی بیشتری خواهید کرد و در طول فرآیند ریکاوری است که عضلات بزرگتر و قوی تر می شوند.

در هفته 4 متوجه می شوید، عضلات جلوی قفسه سینه، بازو ها و قسمت میانی بدن را بیش از حد تمرین داده اید، اما عضلات پشت را تقویت نکرده اید که می تواند منجر به حالت خمیده با شانه گرد به جلو گردد. برای جلوگیری از آن، باید پشت و شانه های خود را نیز تمرین دهید.

بعلاوه اگر در حال اجرا شنا بر روی زمین هستید، ممکن است ابتدا در مچ دست خود احساس ناراحتی کنید. در صورت امکان، از هر چیزی که می توانید برای انجام شنا به دست بگیرید مانند یک جفت دمبل یا پارلت، بهره ببرید تا مجبور نباشید دستان خود را روی زمین قرار دهید.

اتیر شرح می دهد که پس از 100 روز، احتمالاً رشدی در قفسه سینه خود با ضخامت حدود 3 میلی متر و به همان مقدار در عضلات سه سر را تجربه خواهید کرد. با این حال، با قوی تر شدن، برای ادامه رشد و عضله سازی به تمرینات چالش برانگیزتری احتیاج خواهید داشت.

ارزششو داره؟ به گفته اتیر، نه. او می گوید: این تمرین فقط باعث مسائل ریکاوری بیش از حد می گردد و فاقد پیشرفتی است که شما برای مشاهده نتایج پس از آن 30 روز احتیاج دارید. برترین مزیت انجام 100 بار شنا این است که به شما انگیزه می دهد تا هر روز ورزش کنید.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "هر روز 100 بار حرکت شنا در یک ماه؛ چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر روز 100 بار حرکت شنا در یک ماه؛ چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید