صنعت گردشگری باید برای استقبال از گردشگران خارجی آماده گردد

به گزارش وبلاگ فروش، رئیس اتاق کرمان گفت: با واکسیناسیون جهانی مردم، پس از خاتمه کرونا حتما استقبال خوبی از جهانگرد های خارجی خواهیم داشت و استان باید خود را برای جذب این جهانگرد ها و ارائه خدمات در سطح بین المللی آماده کند.

صنعت گردشگری باید برای استقبال از گردشگران خارجی آماده گردد

سیدمهدی طبیب زاده در نشست مدیران و فعالان صنعت توریستی استان کرمان با نمایندگان صنعت توریستی کشور مجارستان، افزود: باید از این فرصت باقی مانده برای بازسازی زیرساخت های توریستی و کسب آمادگی لازم بهره برد.

او با بیان اینکه بازارهای دنیای در حوزه جذب توریست فراهم است، توضیح داد: استان باید به حد استانداردهای بین المللی برسد و آمادگی لازم در این رابطه را کسب کند.

طبیب زاده گفت: این نشست شروع یک راستا برای توسعه همکاری های توریستی کرمان و مجارستان است و دو طرف می توانند در این رابطه نقشه راه تهیه و بر اساس آن عمل نمایند.

رئیس اتاق کرمان خطاب به فعالان توریستی کشور مجارستان افزود: شما در این نشست با بخش کوچکی از توانمندی های آژانس های مسافرتی استان آشنا شدید و امیدواریم با حضور فیزیکی شما در کرمان ظرفیت های توریستی استان را بیشتر مشاهده کنید.

طبیب زاده، با بیان اینکه در این نشست با آژانس های قوی مجارستان نیز آشنا شدیم، توضیح داد: احتیاج به اطلاعات بیشتری نسبت به آژانس های مجارستان وجود دارد که امیدواریم این اطلاعات در اختیار فعالان حوزه توریستی کرمان قرار گیرد و البته اطلاعات آژانس های توریستی کرمان را نیز به علاقمندان در مجارستان ارسال خواهد شد.

او کرمان را سرزمین عجایب ایران مطرح نمود و گفت: تنوع اقلیم در استان تجربه های جدیدی را برای توریستان خارجی رقم خواهد زد که برای کشف این تجربه از فعالان توریستی مجارستان دعوت می گردد به کرمان سفر نمایند و مهمان نوازی کرمانی ها را ببینید.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون توریستی و صنایع دستی اتاق کرمان با بیان اینکه کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور، بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد، گفت: این استان 660 جاذبه ملی و 7 اثر دنیای ثبت یونسکو دارد.

محمدرضا بهرامی افزود: بزرگترین راسته بازار ایران، گرمترین نقطه دنیا، بزرگترین بنای خشتی دنیا (ارگ بم)، 17 درصد باغات کشور و بزرگترین معادن زغالسنگ در کرمان قرار دارند.

او ابراز امیدواری کرد: با انتها یافتن کرونا فم تورهای بین کرمان و مجارستان فعال شوند و بتوان توریستی را رونق بخشید.

محمد دنیاشاهی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان نیز در این نشست با اشاره به پیگیری امضای خواهر خواندگی با یکی از شهرهای مجارستان به وسیله شهرداری کرمان افزود: پیش از این یکی از شهرها برای امضای خواهرخواندگی با کرمان معرفی شده و امیدواریم همین راستا ادامه یابد.

لازم به ذکر است در این نشست سفیر مجارستان در ایران، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان و سایر فعالان حوزه صنعت توریستی کرمان و مجارستان به صورت حضوری و مجازی شرکت داشتند و در رابطه با توسعه همکاری های توریستی دو طرف اظهار نظر کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "صنعت گردشگری باید برای استقبال از گردشگران خارجی آماده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری باید برای استقبال از گردشگران خارجی آماده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید