شرایط به شکلی است که نمی توان با سلبریتی ها درافتاد، باید همه طیف ها به جشنواره شعر فجر بیایند

به گزارش وبلاگ فروش، عبدالجبار کاکایی در گفت وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد: در هشتمین جشنواره شعر فجر که به عنوان دبیر حضور داشتم، اقدامات مثبتی برای بهبود فرایند کیفیت این جشنواره انجام شد که پیشنهاد می کنم طرح و برنامه ای را که در جشنواره هشتم عملی شد، بخوانید؛ چراکه به اعتقادم بهترین راه حل است. جشنواره شعر فجر نیز باید در حد جشنواره های دیگر فجر دیده و شنیده شود و همانند آن ها پرسروصدا برگزار شود.

شرایط به شکلی است که نمی توان با سلبریتی ها درافتاد، باید همه طیف ها به جشنواره شعر فجر بیایند

دبیر علمی هشتمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر با اشاره به لزوم حضور حداکثری شاعران در این جشنواره ادبی گفت: در جشنواره های دیگر اغلب همه طیف های هنری ورود می کنند و این در حالتی است که در جشنواره شعر فجر افراد خاصی شرکت می کنند. در این جشنواره محدودیت های آزاردهنده ای وجود دارد که البته به این دوره مربوط نمی شود و باید در ادامه جهت اصلاح شود. در جشنواره هشتم که به عنوان دبیر حضور داشتم سعی کردم تمام طیف ها را وارد کنم چون حضور تمام طیف ها مهم است. زمانی که این موضوع مطرح می شود، می گویند غالبا نمی شود زیرا جشنواره شعر فجر است و همان طور که از نام آن پیداست، کار آن بزرگداشت شعر انقلاب است در صورتی که این اتفاق در سینما، تئاتر و ... نمی افتد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که ادبیات در کشور مهارپذیرتر است و راحت تر می توان دور آن را حصار کشید؛ اما با سینما و سلیبریتی های فضای هنری نمی توان درافتاد. به نظرم برای بزرگداشت شعر انقلاب، می توان از ارگان های و نهادهایی که جهت تبلیغ و ترویج انقلاب فعالیت می کنند، بهره گرفت و از این رو وزارت ارشاد باید این جشنواره را بازتر کند و شرایط به شکلی تغییر کند که تمام طیف های ادبی کشور بدون خط کشی ها در این جشن ملی شرکت کنند تا تبادل گفت وگو انجام شود.

کاکایی معتقد است که این جشنواره باید همه سلیقه ها را ببیند و در این راستا گفت: عده ای می گویند چون جشنواره، جشنواره فجر است، شعر باید، شعر فجر باشد و متولیان هم، متولیان فجر باشند. بنابراین این جشنواره محدود برگزار می شود. در صورتی که باید تمام کتاب هایی که در پشت ویترین کتاب فروشی ها ارائه می شود و تمام کتاب هایی که از سمت وزارت ارشاد مجوز دریافت می کنند، در این جشنواره شرکت کنند.

وی در انتها گفت: در این چند سال، اتفاقی که جلب توجه کند، در جشنواره شعر فجر رخ نداده است. از طرفی رویداد تازه ای در ادبیات انقلاب اتفاق نیفتاده است. کماکان فرایند کیفی روبه نزول و فرایند کمی روبه صعود است که امیدوارم این شرایط در دولت نو تغییر کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "شرایط به شکلی است که نمی توان با سلبریتی ها درافتاد، باید همه طیف ها به جشنواره شعر فجر بیایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط به شکلی است که نمی توان با سلبریتی ها درافتاد، باید همه طیف ها به جشنواره شعر فجر بیایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید