رهبرانG7 با فرایند هیروشیما هوش مصنوعی را حکمرانی می نمایند

به گزارش وبلاگ فروش به نقل از بلومبرگ، بعلاوه آنها بر نگرانی درباره پتانسیل مخرب فناوری های با سرعت در حال توسعه توافق کردند.

رهبرانG7 با فرایند هیروشیما هوش مصنوعی را حکمرانی می نمایند

رهبران در بیانیه مشترک اجلاس G7 اعلام نمودند دولت ها تصمیم دارند در اقدامی موسوم به فرایند هیروشیما مذاکراتی در سطح کابینه درباره این مشکل انجام دهند و نتایج آن را تا سرانجام سال اعلام نمایند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن برای تضمین انسان محور و ایمن بودن هوش مصنوعی مولد، خواستار همکاری برای ایجاد یک جریان داده ایمن و برون مرزی و تعهد به یاری مالی به چنین اقدامی شد.

ژاپن به عنوان مدیر در امسال خواستار پشتیبانی برای استفاده عمومی و صنعتی هوش مصنوعی و همزمان نظارت بر ریسک های آن شد. نخست وزیر این کشور گفت: بسیار مهم است که با پتانسیل ها و ریسک ها به درستی برخورد کنیم.

هر چند کشورهای عضو این اجلاس درباره شیوه قانونمندسازی هوش مصنوعی با یکدیگر متفاوت عمل می نمایند اما رهبران آن درباره ایجاد یک انجمن به نام فرایند هوش مصنوعی هیروشیماتا سرانجام سال توافق کردند تا درباره موضوعات هوش مصنوعی مانند حقوق حق امتیاز و اخبار جعلی بحث نمایند.

پس از آنکه چت جی پی تی شرکت اوپن آ آی رقابتی را میان شرکت ها ایجاد کرد تا فناوری را سریع تر توسعه دهند، درخواست هایی برای وضع مقرراتی که منعکس نماینده نظرات رهبران صنعتی و دولت های سراسر دنیا باشد، مطرح شد.

دولت ها بیم آن دارند که توسعه این فناوری که می تواند متونی مانند نوشته انسان و عکس و ویدئو بسازد، اگر بدون کنترل انجام گردد، به توسعه یک ابزار قدرتمند برای فراوری اخبار جعلی و اختلال سیاسی منجر می گردد. سم آلتمن مدیر ارشد اجرایی اوپن آ آی نیز به همراه مدیر حریم خصوصی شرکت بیزینس ماشین از سناتورهای آمریکایی خواستند قوانین هوش مصنوعی بیشتری وضع نمایند.

سازمان دنیای بهداشت نیز به طور جداگانه در بیانیه ای اعلام نمود استفاده از استفاده سریع از هوش مصنوعی به خطر خطاهای پزشکی را همراه دارد و احتمالاً اعتماد به این فناوری را از بین می برد و پذیرش آن را به تأخیر می اندازد.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز خواستار ایجاد سیاستی برای مدیریت ریسک و مزایای هوش مصنوعی شد و آلتمن و دیگران را به انگلیس دعوت کرد. در این میان اتحادیه اروپا در قانونمندسازی ابزارهای هوش مصنوعی یک گام به جلو برداشته و از شرکت ها خواسته تا تضمین نمایند به کاربران اطلاع داده گردد چه زمان با هوش مصنوعی ارتباط برقرار نموده اند و از این فناوری برای شناسایی افراد در اماکن عمومی استفاده نگردد.

از سوی دیگر دولت ژاپن تمایل به نظارت بر هوش مصنوعی با دستورالعملی آسانگیرانه تر از قوانین اتحادیه اروپا دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رهبرانG7 با فرایند هیروشیما هوش مصنوعی را حکمرانی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبرانG7 با فرایند هیروشیما هوش مصنوعی را حکمرانی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید