دلایل تلخی دهان را بشناسید

به گزارش وبلاگ فروش، خیلی از ما صبح ها درحالی از خواب بیدار می شویم که احساس می کنیم دهان مان تلخ مزه یا ترش مزه است که در این خبر علت آن را آنالیز کردیم.

دلایل تلخی دهان را بشناسید

به گزارش خبرنگار ، دهان اوّلین عضو دستگاه گوارش و شامل حفره های دهانی، دندان ها، زبان، بزاق، لثه و سقف دهان است.

عواملی متعددی بر تلخی دهان تاثیر دارد که از جمله آن می توان به بیماری های دندان، کمبود ویتامین، سیگار کشیدن، شیمی درمانی، دارو های بیولوژیکی، سوء تغذیه و افزایش سن اشاره نمود.

یکی از شایع ترین علل بروز این اختلال مصرف بعضی داروهاست؛ مصرف دارو هایی مانند آهن، بعضی مولتی ویتامین ها، بعضی از مکمل ها و بعضی آنتی بیوتیک ها تلخی صبحگاهی دهان را برای بیمار به همراه دارد.

رفلاکس معده یکی دیگر از مهمترین علت های بروز تلخی صبحگاهی دهان است؛ به طور کلی حالت تهوع، استفراغ، سرفه، خشن شدن صدا، نارسایی بلع، ترشح بیش از حد بزاق، درد در محل قفسه سینه و تلخی دهان از اصلی ترین علائم ابتلا به بیماری رفلاکس معده هستند.

  • شکل میوه جات در عملکرد بدن تاثیری ندارد

رفلاکس را می توان به دو دسته صفراوی و اسیدی طبقه بندی کرد؛ اگر تلخی دهان حاصل از رفلاکس اسیدی باشد معمولاً برای درمان آن از مواد کاهنده اسید استفاده می گردد تا با درمان رفلاکس تلخی دهان حاصل از آن هم کاهش پیدا می نماید.

رفلاکس اسیدی زمانی اتفاق می افتد که صفرا، مایع گوارشی که در کبد شما فراوری می گردد به سمت معده و مری راهنمایی کند، برای درمان رفلاکس صفراوی از دارو هایی استفاده می کنیم که صفرا را به خود جذب می نماید یا در صورت احتیاج از دارو های استفاده می کنیم تا راستا حرکت معده را اصلاح نموده و از ادامه فرآیند رفلاکس جلوگیری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دلایل تلخی دهان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل تلخی دهان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید