حفره دوگانه عجیب آیفون 14 پرو را در رندر های CAD نو ببینید

به گزارش وبلاگ فروش، همه شواهد و مدارک حاکی از آن هستند که اپل بالاخره میخواهد بریدگی ناچ روی نمایشگر را حذف کند. همانطور که در گزارش های اخیر به آن اشاره شد، این شرکت در حال برنامه ریزی برای حذف بریدگی ناچ نمایشگر در مدل های پرو و پرو مکس آیفون های 14 و جایگزینی آن با ایده منحصر به فرد دو حفره دایره ای و کپسولی است. به همین دلیل، به تازگی رندر های CAD آیفون 14 پرو در فضای مجازی منتشر شده که این طراحی نو را تأیید می نمایند و اطلاعات بیشتری در خصوص این گوشی ها به ما می دهند که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

حفره دوگانه عجیب آیفون 14 پرو را در رندر های CAD نو ببینید

بر اساس رندر های CAD منتشر شده در رسانه های خبری، آیفون 14 پرو در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برد که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها احتمالاً محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. باید به این نکته نیز توجه کنیم که این رندر های منتشر شده با تصاویری که مشاور صنعت نمایشگر یعنی راس یانگ نشان داده بود، تطابق ندارد و علت احتمالی آن این است که تصاویر قبلی بخش پایینی این نمایشگر را به ما نشان می دادند.

علاوه بر این، رندر های تازه آیفون 14 پرو نشان می دهند که این گوشی لبه های متقارنی دارد و بعلاوه یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ گوشی و دکمه پاور در سمت راست این گوشی هوشمند دیده می گردد. جایگاه سیم کارت این گوشی نیز در سمت چپ واقع شده است. در پنل پشتی اما تغییر خاصی را نسبت به نسل قبل شاهد نیستیم. این گوشی نیز احتمالا قرار است از یک ماژول مربعی شکل بزرگ بهره مند باشد. از موارد موجود در این ماژول می توان به دوربین اصلی سه گانه، فلش LED، حسگر LiDAR و میکروفن اشاره نمود. بیرون زدگی این ماژول از بدنه کمی زیاد به نظر می رسد که باید منتظر تصاویر بهتری از این گوشی هوشمند قدرتمند اپل باشیم.

همانطور که احتمالاٌ در جریان هستید، این روز ها خبرهای زیاد و مختلفی در خصوص پرچم داران بعدی اپل در رسانه های خبری منتشر می گردد که بد نیست در ادامه به بعضی از آن ها اشاره کوتاهی داشته باشیم. بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از Taiwan Economic Times، بزرگ ترین تأمین کننده اپل یعنی فاکسکان فراوری آزمایشی آیفون 14 پرو را با نهایی شدن طراحی آن شروع نموده است. طبق این گزارش، فاکسکان مدل های قدرتمندتر آیفون 14 را فراوری می نماید، در حالی که Luxshare، دیگر تأمین کننده اپل مسئول ساخت دو مدل پایین رده این سری خواهد بود. جدا از این مسائل، آیفون 14 و آیفون 14 پرو احتمال می رود که از طراحی تازهی بهره ببرند که به گفته بعضی کارشناسان الهام گرفته از طراحی آیفون های نوستالژیک سری 4 و 5 است.

طبق اطلاعات منتشر شده از افشاگران و خبرگزاری های مختلف، اپل می خواهد در گوشی های سری آیفون 14، یعنی در تمامی مدل ها از دوربین سلفی تازهی استفاده کند چرا که حفره مخصوص دوربین در آن ها بزرگ تر از چیزی است که برای سری آیفون 13 در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب آیفون 14 می تواند اشیای بیشتری را در یک تصویر بگنجاند. از طرفی قرارگیری سنسورهای مخصوص تشخیص چهره در یک حفره دیگر باعث می گردد کوپرتینویی ها بتوانند فضای لازم برای تعبیه این سنسور را در اختیار داشته باشند.

در دیگر خبر منتشر شده در خصوص این گوشی های هوشمند تازه، تحلیلگر مشهور محصولات اپل یعنی مینگ-چی کو بار دیگر تاکید نموده که سال جاری خبری از مدل مینی نخواهد بود و بر اساس گزارش های منتشر شده، اپل به علت فروش پایین این مدل تصمیم گرفته فراوری آن را کنار بگذارد. این افشاگر در توییت خود نوشته که در سال 2022 فقط گوشی های آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس با چیپست A16 راهی بازار می شوند ولی دو مدل دیگر بار دیگر از چیپست قدیمی A15 بهره می برند. گفته می گردد که سری آیفون 14 شامل چهار نسخه از جمله دو مدل 6.1 اینچی و دو مدل 6.7 اینچی باشد.

بعلاوه طبق گفنه یکی از افشاگران، هر 4 مدل سری آیفون 14 همراه با نمایشگر 120 هرتز از راه می رسند. اپل برای این نمایشگرها از اصطلاح پروموشن استفاده می نماید که مبتنی بر فناوری رفرش ریت متغیر هستند. در تازهترین شایعات و به نقل از منابع مطلع مدل های پرو آیفون 14 احتمالاً همراه با 8 گیگابایت حافظه رم عرضه خواهند شد. باید دید در روز های آینده چه خبرهای تازهی در خصوص این گوشی ها منتشر خواهد شد.

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ

به "حفره دوگانه عجیب آیفون 14 پرو را در رندر های CAD نو ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفره دوگانه عجیب آیفون 14 پرو را در رندر های CAD نو ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید