تراشه نو رکورد انتقال داده را شکست

به گزارش وبلاگ فروش به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این میزان پهنای باند برای دانلود 230 میلیون عکس در یک ثانیه کافی است. تحقیق مذکور به وسیله محققان دانشگاه فنی دانمارک در کپنهاگ صورت گرفته است. برای انجام این تحقیق از یک تراشه فوتونیک استفاده شده است. تراشه فوتونیک در حقیقت یک میکروتراشه حاوی 2 یا چند بخش فوتونیک است که یک مدار کارآمد را تشکیل می دهند. این فناوری نور را ردیابی، تولید، منتقل و تولید می نماید تا جریانی از داده را به هزاران کانال جداگانه تقسیم کند و آنها را به طور یک جا در مسافت 7.9 کیلومتر بفرستد.

تراشه نو رکورد انتقال داده را شکست

در نشریه نیوساینتیست در این باره آمده است: محققان ابتدا جریان داده را به 37 بخش تقسیم کردند که هرکدام از آنها به هسته ای جداگانه از کابل فیبر نوری ارسال شدند. در مرحله بعد این کانال ها به 233 قطعه داده تقسیم شدند که به شکل قطعات جداگانه از یک طیف الکترومغناطیسی وجود داشتند. اینشانه فرکانس از پره های نور با فاصله یکسان در سراسر طیف، امکان انتقال داده ها در رنگ های مختلف را به طور همزمان و بدون تداخل با یکدیگر فراهم کردند و ظرفیت هر هسته را به شدت افزایش دادند.

پیش از این محققان 10.66 پتابایت داده به ازای هر ثانیه را منتقل نموده بودند، اما این روند با یاری تجهیزات نارکارآمد و سنگین اجرا شده بود. اما تحقیق نو رکوردی تازه در مورد انتقال داده با استفاده از یک تراشه رایانشی به عنوان منبع نور ثبت نموده است.

با یاری این فناوری هزینه های انرژی به شدت کاهش و پهنای باند به مقدار قابل توجهی افزایش می یابد.

در این آزمایش به مقدار ای داده استفاده شده که هیچ رایانه ای در حال حاضر نمی تواند آن را ذخیره یا دریافت کند. بنابراین محققان مجبور شدند داده های ساختگی را در تمام کانال ها منتقل و بازده هر کانال را به طور جداگاانه آزمایش نمایند تا تضمین گردد تمام داده به شیوه کامل ارسال و احیا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تراشه نو رکورد انتقال داده را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراشه نو رکورد انتقال داده را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید