برترین بازی ها برای هواداران لست آو آس؛ از زامبی کشی تا کوشش برای بقامردگان متحرک تل تیل (Telltales The Walking Dead)

به گزارش وبلاگ فروش، لست آو آس در میانهٔ یک رنسانس زامبی قارچی است. سری تلویزیونی لست آو آس تا به امروز با بازخورد فوق العاده مثبت روبه رو شده و اپیزود به اپیزود بهتر می گردد. ما حتی می دانیم از فصل دوم چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم. اگر تمامی این موارد کافی نیست، منبع اقتباس مجموعه؛ بازی لست آو آس یا دست کم ریمیک آن اخیراً بر روی استیم عرضه شد. الان برترین برههٔ زمانی برای طرفداران لست آو است مگر اینکه جز آن دسته افرادی باشید که لست آو آس 2 قسمت 2 را بازی نموده اند و باز هم خواستار محتویات بیشتر باشید.

برترین بازی ها برای هواداران لست آو آس؛ از زامبی کشی تا کوشش برای بقامردگان متحرک تل تیل (Telltales The Walking Dead)

با اینکه بیشتر ما چشم انتظار لست آو آس قسمت 3 هستیم (اگر ناتی داگ تصمیم به ساخت آن بگیرد) تا آن موقع، بازی های معدودی وجود دارند که خلأ لست آو آس را می توانند برای شما پر نمایند. با اینکه پیداکردن بازی ای که تمامی خصوصیات لست آو آس را داشته باشد سخت است آن هایی که در پی دنیای محزون و ناخوشایند باشخصیت هایی با اصول اخلاقی سؤال برانگیز، زامبی و خط داستانی ای که بر روی صندلی میخکوبشان می نمایند هستند در بازی هایی که در این مقاله گنجانده شده تا حد زیادی به خواستهٔ خود می رسند.

آنچارتد 4 (Uncharted 4)

پیش از آنکه ناتی داگ بازی لست آو آس را بسازد، بر روی فرنچایز دوست داشتنی آنچارتد کار می کرد. مجموعه ای از بازی های اکشن ماجراجویی که تجربه ای مشابه فیلم های ایندیانا جونز به بازیکنان ارائه کرد. این بازی های کاملاً بی ربط به دنیا پسا - آخرالزمانی لست آو آس هستند ولی شکایتی به این عدم ارتباط وارد نیست. در عوض با نگاهی به گذشته می گردد اذعان کرد که سری آنچارتد حلقهٔ گمشدهٔ میان لست آو آس و فرنچایز جَک پلی استیشن 2 ناتی داگ است. آنچارتد با تلفیق سکو بازی جک با مخفی کاری و گان پلی لست آو آس بیعتی تمام عیار با این ژانر می نماید.

افسانه طاعون: اینسنس (A Plague Tale Innocence)

مشابه لست آو آس، افسانه طاعون: اینسنس و ریکوایم (Requiem) بازی های وحشت و بقایی هستند که در آن ها منابع موجود در دنیا بسیار محدود است و افراد بسیاری به اشکال هولناکی می میرند. برخلاف لست آو آس که در آن بازماندگان به وسیله زامبی ها تعقیب می شوند، نیروی آخرالزمانی افسانه طاعون بسیار خطرناک تر است: موش های گرسنه ای که به قدری زیادند که می توانند کل فرانسه را ببلعند. بازی های افسانه طاعون ضرب آهنگ های مشابهی با لست آو آس دارند. در این بازی ها، بازیکن کنترل یک پروتاگونیست جوان را در اختیار می گیرد که باید از یک همراهی که در ابتدا برایش اهمیت چندانی قائل نبود مراقب کند اما در ادامه این شرایط تغییر می نماید و او باید تصمیمات سؤال برانگیز بسیاری بگیرد. مانند لست آو آس، داستان این بازی های نیز دربارهٔ معصومیت ازدست رفته است که شما را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

خدای جنگ: رگناروک (God of War: Ragnarok)

با وجودی که فرنچایز خدای جنگ از ژانر هک اند اسلش آغاز شد اما در سال 2018 با ریبوت تازه بازی و پدر شدن کریتوس شرایط تغییر کرد. این ویژگی تازه سری را به عرصه ای وارد کرد که تا پیش ازاین محقق نشده بود. در نگاه اول، بازی های اخیر خدای جنگ ارتباط چندانی با لست آو آس ندارند ولی هر دوی آن ها روایت گر داستان مردی درهم شکسته هستند که یک کودک ازدست داده و فرصتی دوباره پیدا نموده اند. با این تفاوت که جوئل در ابتدا هیچ انگیزه ای برای درک و برقراری ارتباط با الی نداشت اما کریتوس خدای جنگ سعی دارد پدر خوبی باشد علی رغم مشکلاتی که بر سر راه او قرار می گیرد. دو رویکرد متفاوت در تفحص یک موضوع. البته در لست آف آس نبردهای حماسی علیه خدایان و موجودات افسانه ای نیز رخ نمی دهند.

State of Decay

برخلاف بیشتر بازی های زامبی آخرالزمانی سری State of Decay بر روی جامعه ای از بازماندگان در عوض یک قهرمان تنها تمرکز دارد. هر شخصیت نقشی به خصوصی برعهده دارد و بخش اعظم سرگرم نمایندگی بازی از سپردن وظایف مختلف به این افراد سرچشمه می گیرد. با به دست آوردن متحدانی که نقطه ضعف هایتان را رفع می نمایند می توانید در این بازی ها جامعه خود را سالم و زنده نگه دارید. در عوض وابسته شدن به شخصیت ها به وسیله تجربه خط داستانی بازی مانند لست آو آس، State of Decay به شما اجازه می دهد این روابط را به صورت ارگانیک برقرار نموده و پرورش دهید. بازیکنان نمی دانند بر سر راه خود با چه کسانی روبرو می شوند یا چه زمانی یکی از مفیدترین شخصیت های جامعه شان بیمار می گردد و بازیکن چقدر حاضر است برای نجات آنها هزینه کند. اصلاً آیا می گردد آن ها را نجات داد یا آیا جامعه کوچکتان در نبود آن ها از هم فرومی پاشد؟

مردگان متحرک تل تیل (Telltales The Walking Dead)

لست آو آس بی شک محبوب ترین و شناخته شده ترین داستان درباره یک مرد که دختری کم سن وسال را به فرزندخواندگی می گیرد و سعی می نماید در بحبوحهٔ یک آخرالزمان زامبی زده زنده بماند اما اولین تجربه فوق العاده از این کانسپت نیست. افتخار اولین بودن در این راه به سری مردگان متحرک تل تیل تعلق می گیرد. مردگان متحرک که تنها حدود شش ماه پیش از لست آو آس عرضه شد بازی ماجراجویی داستان محور است که فرمول طلایی برای عناوین بعدی استودیوی سازندهٔ آن شد. بازی مضامین مشابه لست آو آس دارد با این تفاوت که قدرت تصمیم گیری درباره چگونگی رخ دادن برخی از رویدادها در اختیار بازیکن قرار گرفته است. تعدادی از این تصمیمات در زیرگروه خوب یا بد قرار می گیرند و نتیجهٔ برترین کوشش های بازماندگان علی رغم شرایط بغرنج موجود است. جوئل نیز اگر مجبور نیز همین تصمیم ها را می گرفت.

برادرها: افسانه دو پسر (Brothers: A Tale of Two Sons)

همانند لست آو آس، بازی برادرها: افسانه دو برادر دربارهٔ رابطهٔ میان دو شخصیت اصلی است بااین حال این بازی بر روی دو برادر در عوض پدر و دخترخوانده اش تمرکز دارد. با اینکه لست آو آس رابطه در حال جوانه زدن شخصیت هایش را به وسیله کات سین نشان می دهد، بازی برادرها از بازیکن می خواهد این رابطه را از راه گیم پلی پرورش دهد. در عوض کنترل یک شخصیت و همراه کردن شخصیت دیگر، بازیکنان در کنترل هر دو برادر هستند. این تصمیم به خوبی رابطهٔ دو برادر را در عوض شرح دادن آن نشان می دهد که در نتیجه باعث می گردد چندین سورپرایز و پیچش های داستان بسیار مؤثرتر از لست آو آس واقع شوند.

این جنگ من (This War of Mine)

دنیا پسا آخرالزمانی زامبی زده ترسناک است اما یک دنیای پسا آخرالزمانی عاری از زامبی می تواند ترسناک تر باشد همان طور که در بازی این جنگ من می توان دید. مانند State of Decay، بازی این جنگ من بازیکنان را مسئول حفظ بقای گروهی از بازماندگان می نماید اما به شیوه ای متفاوت. همان طور که از عنوان بازی معین است، این جنگ من در طی جنگی دنباله دار جریان دارد و بر روی گروهی از بازماندگان متمرکز است که سعی دارند تا زمان صلح زنده بمانند. حتی اگر منابع کافی برای بقا در اختیار داشته باشند آیا روح و روانشان تا انتها جنگ سالم باقی خواهد ماند؟

Deadlight

یکی از دلایلی که شخصیت جوئل را به میزان ای که می بینیم شگفت انگیز می نماید این است که او همواره انسان خوبی نیست. او تصمیمات بد بسیاری می گیرد اما بیشتر آن ها برای دلایل درست گرفته می شدند: اِلی. Deadlight را می توان به صورت بازی ای توصیف کرد که چه اتفاقی می افتاد اگر الی آنجا نبود تا جوئل را به تعادل برساند. مانند لست آو آس، شخصیت اصلی Deadlight مردی زخم خورده با گذشته ای نگران نماینده است که سعی دارد در آخرالزمان زامبی ها زنده بماند. همان طور که رویدادها به وقوع می پیوندند بازیکنان متوجه می شوند که شخصیت اصلی بازی چقدر رنج دیده است. اگر جوئل هرگز با الی ملاقات نمی کرد به احتمال زیاد چنین سرنوشتی برایش رقم می خورد.

دَپ (Dap)

دپ یک بازی مستقل است که ثمره تلفیق بازی پیکمین با ژانر وحشت است. در دپ بازیکنان کنترل یک شبح جنگلی به نام دپ را برعهده می گیرند که راهی مأموریتی می گردد تا جنگل را از حضوری شرور و مخرب حفظ کند. بازی در آنچه که می خواهد ارائه دهد فوق العاده عمل می نماید. با اینکه دپ یک عنوان ایزومتریک است طراحی صدا و طراحی هنری آن دنیای دهشتناک را خلق می نمایند که حس و حالی بیگانه و ناخوشایند را به بازیکن القا می نماید. بااین حال دستاورد اصلی بازی این است که به ماهرانه ترین شکل ممکن وحشت عفونت و آلودگی را به نمایش می کشد. در لست آو آس الی از آلودگی مصون است اما جوئل نیست پس او شخصیتی است که بازیکنان باید نگران او باشند. در دپ اما هیچ کس در امان نیست. هر دَپی می تواند دچار آلودگی نیروی ویرانگر گردد پس با اینکه کنترل یک ارتش کامل مثل این است که جیب های جوئل را پر از مهمات و تیر کنیم ولی ممکن است در نهایت به ضرر خودمان تمام گردد.

فرنچایز مترو (The Metro Franchise)

در نگاه اول، فرنچایز مترو شباهت های بیشتری به سری فالوت دارد ازآنجایی که هر دو در دنیا هایی جریان دارند که بشریت به زیرزمین پناه برده تا از سطح رادیواکتیو شده مملو از موجودات جهش یافته فرار کند. هرچند در بازی های مترو خصوصاً دو بازی اول، با تعدادی از موضوعات داستانی و احساسی لست آو آس طرف هستیم با اینکه هر دو بازی پیش از لست آو آس عرضه شده اند. هم لست آو آس و هم بازی های مترو دربارهٔ زنده ماندن در آینده هایی خشن و بی رحم هستند. پیداکردن منابع یکی از کارهای حیاتی است زیرا منابع محدود هستند و ارز قابل ردوبدل به جای پول، گلوله است. با اینکه پروتاگونیست های بازی افرادی کاملاً متفاوت از هم هستند آنها هر دو ظاهراً برای دلایل درست تصمیمات بدی می گیرند.

منبع: Denofgeek

منبع: دیجیکالا مگ

به "برترین بازی ها برای هواداران لست آو آس؛ از زامبی کشی تا کوشش برای بقامردگان متحرک تل تیل (Telltales The Walking Dead)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین بازی ها برای هواداران لست آو آس؛ از زامبی کشی تا کوشش برای بقامردگان متحرک تل تیل (Telltales The Walking Dead)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید