باید در کشور قدرت فراوری محتوا را افزایش دهیم، خبرنگاران، هم رزمان اصلی کادر درمان

به گزارش وبلاگ فروش، خبرنگاران/کرمان معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه محتوای رسانه وجه قابل رسانه است و دیگر اسم رسانه قدرت رسانه نیست گفت: در شرایط کنونی بستر انتقال اطلاعات آنچنان مهم نیست بلکه محتوای اطلاعات مهم است لذا باید در کشور قدرت فراوری محتوا را افزایش دهیم و از کارکرد پوششی به کارکرد سوژه ای روی بیاوریم چرا آنچه که مردم می بینند دیگر نیازی نیست دوباره به آنها اطلاع رسانی کنیم بلکه باید نادیده ها را به دیده تبدیل کنیم.

باید در کشور قدرت فراوری محتوا را افزایش دهیم، خبرنگاران، هم رزمان اصلی کادر درمان

دکتر محمد خدادی شامگاه 29 مردادماه در مراسم اختتامیه جشنواره امید و نشاط ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه، گفت: شغل خبرنگاری با فداکاری رابطه مستقیم دارد زیرا این شغل عشق به مردم و بودن برای مردم و دیده شدن مردم در راستا احتیاجها و آسیب شناسی مسائل است ضمن آنکه بستر هم افزایی را در کشور فراهم می نماید.

وی با اشاره به کارکرد رسانه کشور در سال گذشته، عنوان نمود: سال گذشته سال بسیار متفاوت، حساس و پر مشغله و در عین حال سال بسیار اثرگذاری بود. سال گذشته بحران ها متعددی را پشت سر گذاشتیم به طوری که با سیل آغاز و با کرونا به خاتمه رسید.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید نمود: در همه ایام، مکان ها و زمان ها وبلاگ فروش خط مقدم عرصه اطلاع رسانی هستند زیرا نادیده ها را در معرض دید مردم قرار می دهند و همواره باید یادمان باشد در این ایام کرونایی، همرزمان اصلی کادر درمان، وبلاگ فروش بودند و حتی قبل از آغاز مرحله درمانی، این وبلاگ فروش بودند که به جنگ با کرونا در بستر اطلاع رسانی رفتند.

وی اضافه کرد: وبلاگ فروش در کشور هم افزایی ایجاد کردند و آموزش های لازم و صحیح را به مردم دادند و در مقابل اخبار دروغ و شایعات بستر اطلاعات صحیح را فراهم کردند و مهمتر از آن مجرای تبادل اطلاعات بین پزشکان و آحاد جامعه بودند و به همین میزان مشارکت در جامعه را فراهم کردند.

خدادی مقابله با کرونا را وظیفه هر فرد دانست و اعلام کرد: اگر همه افراد در این مبارزه شریک یکدیگر باشند قدرت دفاعی برتر در مقابله با این ویروس در جامعه ایجاد خواهد شد و زودتر می توانیم از شر این ویروس منحوس نجات پیدا کنیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: رسانه امروز نسبتی با گذشته ندارد بلکه امروز یک روز دیگر در محیط رسانه است و خوشحالیم که امروز هر کسی تلفن همراه هوشمندی دارد و می تواند به جمع وبلاگ فروش بپیوندند زیرا ماموریت وبلاگ فروش جمع آوری، پردازش و انتشار اخبار است و هر کسی که یک تلفن همراه داشته باشد در این راستا می تواند گام بردارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه محتوای رسانه وجه قابل رسانه است و دیگر اسم رسانه قدرت رسانه نیست اضافه کرد: در شرایط کنونی بستر انتقال اطلاعات آنچنان مهم نیست بلکه محتوای اطلاعات مهم است لذا باید در کشور قدرت فراوری محتوا را افزایش دهیم و از کارکرد پوششی به کارکرد سوژه ای روی بیاوریم چرا آنچه که مردم می بینند دیگر احتیاجی نیست دوباره به آنها اطلاع رسانی کنیم بلکه باید نادیده ها را به دیده تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: رسانه ها باید سعی نمایند در راستا فراوری قرار بگیرند و فراوری محتوا را مبتنی بر احتیاج مخاطب داشته باشند و در این فضا بستر عرضه و تقاضا در رسانه فراهم خواهد شد تا اقتصاد رسانه رونق گیرد و به شکوفایی برسد.

به گزارش وبلاگ فروش، دکتر عباس تقی زاده مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی نیز در این آئین گفت: در بعد فردی و اجتماعی به امید و نشاط احتیاج داریم و در این جشنواره اهالی رسانه و هنر کوشش کردند این امید و نشاط را در دوران کرونای در سطح جامعه ایجاد نمایند.

وی یکی از علل راه اندازی این جشنواره را شیوع کووید 19 دانست و اعلام کرد: شیوع کرونا فقط مسائل بهداشتی به همراه نداشته بلکه مسائل مالی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و ... نیز ایجاد کرد و یکی از مهمترین تبعات این بیماری، تاثیرات ارتباطی آن در حوزه اجتماعی و انسانی است که قطعا تا چند سال درگیر تبعات این بیماری خواهیم بود و با حجم احساسات تلنبار شده که نتوانستیم آن را ابراز کنیم، روبرو هستیم.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی اضافه کرد: بشر با شیوع این بیماری وارد یک فضای جدیدی شد و تاثیرات آن آنقدر زیاد است که تصور نمی کنم به راحتی بتوانیم به شرایط گذشته بازگردیم و همه اقشار جامعه حتی هنرمندان و رسانه ها نیز از این پدیده آسیب دیدند اما باوجود همه مسائل مالی و روحی، این اهالی هنر و رسانه بودند که وظیفه سنگین شادی آفرینی و امید را برعهده داشتند.

وی اعلام کرد: خبرگزاری ها، روزنامه ها و مطبوعات در این ایام فداکارانه پا به عرصه میدان گذاشتند و قشر هنرمند و رسانه در ایام کرونایی مسئولیت اجتماعی خود را با همه سختی فراموش نکرد و شاهد بودیم در ابتدای شیوع ویروس کرونا که همه مردم در شوک فرو رفته بودند، هنرمندان و رسانه ها از همان ابتدا اطلاعات صحیح و دقیق در اختیار جامعه قرار دادند.

تقی زاده ضمن تسلیت ایام محرم، عنوان نمود: محرم سال جاری با سال های گذشته متفاوت خواهد بود و همه چیز رنگ و بوی مجازی به خود گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما با شیوع کرونا رسانه ای تر شد اضافه کرد: ما با یک بیماری فراگیر روبرو شدیم اما یک بستر عالم گیر تحت عنوان فضای مجازی داشتیم و شاهد مهاجرت بسیاری از افراد به فضای مجازی بودیم.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی تاکید نمود: بعضی از رسانه ها در این دوران به خوبی عمل کردند و متعهدانه و مسئولان به فراوری محتوا پرداختند و به صورت لحظه ای اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دادند و این مهم به مردم آرامش داد تا درست تصمیم بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "باید در کشور قدرت فراوری محتوا را افزایش دهیم، خبرنگاران، هم رزمان اصلی کادر درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید در کشور قدرت فراوری محتوا را افزایش دهیم، خبرنگاران، هم رزمان اصلی کادر درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید