افشای اولین مشخصات رسمی گلکسی A53 سامسونگ

به گزارش وبلاگ فروش، گوشی هوشمند گلکسی A53 سامسونگ از چند ماه گذشته، جزو چند گوشی آینده سری A سامسونگ بود که هدف شایعات زیادی نهاده شد، اما افشاگران دنیای فناوری اکنون پیروز به شناسایی این دستگاه در فهرست داده Geekbench شدند که نشان می دهد این گوشی به تراشه اگزینوس 1200 و 8 گیگابایت رم مجهز خواهد شد.

افشای اولین مشخصات رسمی گلکسی A53 سامسونگ

به گزارش وبلاگ فروش، در تابستان گذشته و ماه اگوست بود که ما برای اولین بار از برنامه سامسونگ برای راه اندازی گوشی تازه گلکسی A53 آگاه شدیم. همانگونه که از نام این دستگاه پیداست، این گوشی جانشین گلکسی A52 خواهد شد که در اوایل سال جاری معرفی شده بود. گلکسی A53 تا به امروز هدف شایعات متعددی بوده و حتی تصاویر بسیار واضحی نیز از آن منتشر شده که طراحی آن را برای ما به خوبی نمایان می کرد، اما این گوشی تا به امروز مشخصات و ویژگی های اثبات شده ای را عرضه ننموده تا اینکه بعضی مشخصات آن اخیراً در سایت بنچمارک Geekbench ظاهر شد.

در واقع، گوشی هوشمند گلکسی A53 با شماره مدل SM-A536U در Geekbench 5 مشاهده شده است. بر اساس داده های قابل مشاهده، این گوشی آینده سامسونگ در تست تک هسته ای 686 و در تست چند هسته ای سایت بنچمارک امتیاز 1874 را کسب نموده است. این گوشی بعلاوه به وسیله تراشه اگزینوس راهنمایی می گردد که با شماره مدل s5e8825 در داده های سایت ذکر شده است. این تراشه دارای شش هسته CPU با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و دو هسته CPU با فرکانس 2.40 گیگاهرتز می باشد. بر اساس شماره مدل تراشه می توان گفت که این گوشی احتمالاً از چیپست آینده Exynos 1200 بهره خواهد برد. کد منبع فهرست نشان می دهد که تراشه مورد نظر به یک GPU Mali-G68 مجهز شده است. این فهرست بعلاوه نشان می دهد که این گوشی دارای 8 گیگابایت رم و آخرین سیستم عامل اندروید 12 است.

گلکسی A53 ممکن است به بازار های متعددی روانه گردد و گزارش های اخیر حتی نشان داد که فراوری این گوشی هوشمند در اوایل ماه جاری در هند شروع شده است. شایعات قبلی نیز نشان می دهند که این گوشی می تواند به یک دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی، یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شاسی با استاندارد IP67 مجهز گردد. رندر های CAD گلکسی A53 که ماه گذشته منتشر شد نشان داد که این گوشی به یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با سوراخ پانچ مجهز می گردد که ممکن است از وضوح +Full HD و نرخ به روز رسانی 120 هرتز پشتیبانی کند. ضخامت دستگاه 8.14 میلی متر است و طراحی کلی آن نیز مشابه A52 خواهد بود. انتظار می رود این گوشی در رنگ هایی مانند سفید، مشکی، آبی روشن و نارنجی وارد بازار گردد.

علاوه بر این، گفته می گردد این دستگاه آینده فاقد جک 3.5 میلی متری هدفون خواهد بود. نبود این جک سبب ایجاد فضای کافی در پایین دستگاه شده و بنابراین محفظه سیم کارت از بالا به پایین منتقل می گردد. اتصال USB-C، میکروفون و بلندگو نیز در قسمت پایین دستگاه قرار خواهند گرفت همچون نسل قبلی خود، گلکسی A53 5G نیز به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر مجهز خواهد شد. این گوشی بعلاوه دارای پشتی صاف و بدون گوشه های گرد خواهد بود و دکمه های فیزیکی نیز مانند روال معمول گوشی های سامسونگ در سمت راست دستگاه قرار گرفته اند.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-وبلاگ فروش

منبع: فرارو

به "افشای اولین مشخصات رسمی گلکسی A53 سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای اولین مشخصات رسمی گلکسی A53 سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید