ادعای بلینکن: ایران چند هفته تا دستیابی به مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد

به گزارش وبلاگ فروش، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران در صورت تداوم فرایند کاهش محدودیت های هسته ای خود تنها ظرف چند هفته قادر به دستیابی به مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت سلاح هسته ای خواهد بود.

ادعای بلینکن: ایران چند هفته تا دستیابی به مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فروش، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در تبادل نظر با شبکه خبری ان بی سی گفت که ایران تنها چند ماه تا دستیابی به مواد شکافت پذیر برای فراوری سلاح هسته ای فاصله دارد، اما در صورتی که ایران همچنان به برداشتن محدودیت های هسته ای خود ادامه دهد، این فاصله به چند هفته تقلیل خواهد یافت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ فروش بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ فروش بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مصاحبه خود با ان بی سی با تکرار اظهارات روزهای اخیر خود مبنی بر اینکه آمریکا در صورت پایبندی مجدد ایران به تعهدات هسته ای خود ذیل برجام آمادگی دارد که به این توافق چندجانبه بازگردد، بار دیگر از پذیرش مسئولیت کشورش در کشاندن برجام به شرایط کنونی که با واکنش ایران در قالب کاهش تعهدات هسته ای همراه شده است، شانه خالی کرد.

وی همچنین تأکید کرد که آمریکا برای تبدیل کردن برجام به یک توافق قوی تر و طولانی تر که سایر مسائل [مشخصاً برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران] را در بر گیرد، با شرکا و متحدان خود همکاری خواهد نمود.

بلینکن همچنین در مورد شرایط اتباع آمریکایی که با احکام قضائی در ایران زندانی هستند، گفت که این افراد باید فارغ از هرگونه توافقی آزاد شوند.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با ان بی سی، با تکرار اظهارات مداخله جویانه اخیرش درباره تظاهرات مخالفان پوتین در مسکو، دولت روسیه را به فساد، استبداد و خشونت علیه شهروندان متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در مورد کره شمالی گفت که ممکن است با هماهنگی متحدان آمریکا و در راستای آنچه خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره خوانده شده است، تحریم های جدیدی علیه کره شمالی وضع گردد. وی در عین حال از احتمال استفاده از ابزارهای دیگر از جمله مشوق های دیپلماتیک در ارتباط با کره شمالی اطلاع داد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ادعای بلینکن: ایران چند هفته تا دستیابی به مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای بلینکن: ایران چند هفته تا دستیابی به مواد شکافت پذیر کافی برای ساخت سلاح هسته ای فاصله دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید