فشار آمریکا بر کره جنوبی و ناتو برای مشارکت بیشتر در هزینه های نظامی

به گزارش وبلاگ فروش، دولت آمریکا طی روزهای آینده بار دیگر بر کره جنوبی و اعضای ناتو فشار خواهد آورد تا مشارکت بیشتری در تأمین هزینه های نظامی داشته باشند.

فشار آمریکا بر کره جنوبی و ناتو برای مشارکت بیشتر در هزینه های نظامی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فروش به نقل از خبرگزاری یونهاپ، دور جدید مذاکرات واشنگتن و سئول درباره مشارکت بیشتر کره جنوبی در هزینه های مربوط به استقرار نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنین در نشست رهبران اروپا در لندن شرکت خواهد نمود.

چهارمین دور مذاکرات آمریکا و کره جنوبی طی هفته جاری در واشنگتن برگزار می شود تا قرارداد مربوط به مشارکت در هزینه های نظامی بین دو کشور تمدید شود.

نشست دو روزه سه شنبه و چهارشنبه در شرایطی بین مقام های ارشد آمریکایی و کره ای برگزار خواهد شد که هیئت آمریکایی هفته گذشته از مذاکرات سئول دست خالی بازگشته و نارضایتی خود را از پیشنهادات ارائه شده از سوی مقام های کره جنوبی برای مشارکت در هزینه های نظامی اعلام نموده است.

آمریکا از کره جنوبی خواسته است تا مشارکت خود در هزینه های نظامی را با 5 برابر افزایش به 5میلیارد دلار در سال 2020 میلادی برساند.

بر اساس توافق فعلی که سرانجام سال جاری منقضی خواهد شد، کره جنوبی ملزم به پرداخت 870میلیون دلار بابت تأمین هزینه های مربوط به استقرار نظامیان آمریکایی است.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این زمینه به خبرگزاری یونهاپ گفت: ایالات متحده به دنبال یک نتیجه عادلانه و منصفانه از مذاکرات بر سر هزینه های نظامی بین دو کشور است به گونه ای که موجب تقویت اتحاد و ائتلاف نظامی بین آمریکا و کره جنوبی شود.

وی در ادامه اضافه نمود: ائتلاف و اتحاد آمریکا و کره جنوبی مهم و برای برقراری صلح و ثبات در منطقه لازم و لازم است. ما از منابع قابل توجهی که جمهوری کره در اختیار این ائتلاف گذاشته است، قدردانی می کنیم ولی رئیس جمهور آمریکا به طور شفاف اعلام نموده است که کره جنوبی باید سهم بیشتری را به عهده بگیرد.

ترامپ همچنین میخواهد در نشست رهبران ناتو در لندن، کشورهای عضو این ائتلاف نظامی را نیز برای افزایش هزینه های نظامی بار دیگر تحت فشار قرار دهد.

پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود در سال 2014 میلادی، متحدان ناتو برای افزایش هزینه های نظامی تا 2درصد فراوری ناخالص داخلی تا سال 2024 میلادی توافق کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فشار آمریکا بر کره جنوبی و ناتو برای مشارکت بیشتر در هزینه های نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار آمریکا بر کره جنوبی و ناتو برای مشارکت بیشتر در هزینه های نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید