خوابی که مصر و آمریکا برای لیبی دیده اند

به گزارش وبلاگ فروش، ایسنا نوشت: کشورهای آمریکا، عربستان، امارات و بحرین در بیانیه های جداگانه حمایت خود را از اظهارات رئیس جمهوری مصر درباره لیبی مبنی بر مشروع خواندن مداخله مستقیم در این کشور اعلام کردند.

خوابی که مصر و آمریکا برای لیبی دیده اند

به گزارش ارم نیوز، وزارت خارجه آمریکا حمایت خود را از تلاش های مصر برای بازگشت به مذاکرات سیاسی در لیبی به رهبری سازمان ملل گفت.

مورگان اورتگس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، اظهارات عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر نشان می دهد که لیبی، کشورهای همسایه آن و بازیگران خارجی باید با یکدیگر برای تحکیم آتش بس در لیبی همکاری کنند تا درگیری های بزرگتری رخ ندهد.

وی گفت، آمریکا از تمایل لیبیایی ها در پایان دادن به مداخله نظامی خارجی ها، پایبندی به تحریم تسلیحاتی به کشورشان و دیگر تعهداتی که در جریان کنفرانس برلین مطرح شد، حمایت می کند.

رئیس جمهوری مصر روز شنبه در جریان بازدید از نیروهای منطقه غربی نظامی گفت، هر گونه مداخله مستقیم مصر در لیبی مشروعیت بین المللی یافته است، هدف از مداخله مستقیم در لیبی تأمین امنیت مرزها و برقراری آتش بس است. مصر هیچ روزی از دعوت کنندگان به تخاصم نبوده اما برای تامین امنیت مرزهای خود و مرزهای امنیت ملی اش تلاش کرده است و امنیت و ثبات مصر ارتباط مستحکمی با امنیت و ثبات منطقه دارد. قاهره به دنبال پایان دادن به مداخلات خارجی غیرقانونی در لیبی است مداخلاتی که کانون های تروریسم را در این کشور تغدیه می کند.

312 310

منبع: خبرآنلاین

به "خوابی که مصر و آمریکا برای لیبی دیده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابی که مصر و آمریکا برای لیبی دیده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید